twitter share facebook share ۱۳۹۵ اسفند ۰۴ 722

در پی عملیات تروریستی جنایتکاران که اخیراً در شهرهای عراق رخ داد و خون بی گناهانی را ریخت، سازمان جهانی نفی خشونت «مسلمان آزاد» (وابسته به بنیاد جهانی آیت الله العظمی شیرازی) بیانیه ای صادر کرد. این بیانیه به شرح زیر است:

با درد و اندوه فراوان، سازمان جهانی نفی خشونت، خبر کشتار و ویرانگری ناشی از اقدام های تروریستی و خونین را دریافت کرده است. جنایت هایی که به دست گروه های شب پرستِ نورستیز که در عراق لانه کرده اند، رقم خورده است.

این سازمان بی توجهی و سهل انگاری دولت عراق نسبت به آن چه در این کشور رخ می دهد و به مرحله بی اعتنایی به جان ها و خون های پاک ملت عراق رسیده است را به شدت محکوم می کند.

همان طور که جهانیان شاهد هستند، انفجارهای خونین و ویرانگر به صورت تقریباً روزانه در بغداد رخ می دهد و جان صدها شهروند را می ستاند، اما هیچ نیرو و عدالتی آنان را از جنایتشان باز نمی دارد و هیچ اقدام مفید و کارآمدی از مسئولان رسمیِ تأمین کننده ی امنیت کشور صورت نمی گیرد.

آن چه همه روزه در عراق رخ می دهد، از فروپاشی امنیت در همه ی عرصه ها حکایت دارد که تروریست ها، انسان ها و دارایی شان را به آسانی هدف جنایات خود قرار می دهند. امری شک برانگیز که محکوم کردنِ تدابیر امنیتی در عراق را به همراه دارد و به تحقیقات جامع فرا می خواند. به این امید که خونریزیِ پیاپی و بی وقفه متوقف شود.

سازمان جهانی نفی خشونت از دولت عراق می خواهد که به مسئولیت قانونی و شرعی خود در حفظ امنیت شهروندانِ عراق در داخل و خارج کشور پایبند باشد و بدان عمل کند و همچنین می خواهد که دولت این کشور با گام های بارز و آشکار در راه حفظ جان مردم و برخورد مقتدرانه و کارآمد با دسته های تروریستی و جریان های داخلی و خارجیِ حامی تروریسم برخورد نماید.

این سازمان، با ادامه داشتن روند فعالیت های تروریست ها، دولت عراق را مسئول این همه کشتار می داند و بر ضرورت بازخواست هر کسی که نسبت به جان و حرمت و کرامت ملت صبور عراق بی اعتنایی می کند، تأکید دارد.

سازمان جهانی نفی خشونت «مسلمان آزاد» ـ واشنگتن

http://freemuslim.org

نظر شما