سردار حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طی سخنانی پس از شلیک موشک‌های بالستیک قدر گفت: رزمایش اقتدار ولایت به منظور ارتقای آمادگی و توان یگان‌ها و پایگاه‌های موشکی ما صورت گرفته و از یک هفته پیش آغاز شده و از روز گذشته به مرحله نهایی خود رسیده است.

وی افزود: این موشک‌های که امروز شلیک شدند، از نوع برد بلند قدر H بودند که از ارتفاعات البرز شرقی شلیک و با تنظیم برد، تا 1400 کیلومتر در سواحل مکران اهداف از پیش تعیین شده را مورد اصابت قرار دادند.

سردار حاجی زاده ادامه داد: هرچه دشمنان فشار و تحریم را بیشتر کنند، واکنش سپاه و نیروهای ارزشی انقلاب مضاعف‌تر همراه با تلاشی مضاعف‌تر خواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: ما دنبال کشورگشایی نیستیم اما هرکسی بخواهد علیه ایران، اقدام مخرب و ظلمی انجام دهد، حتما موشک‌ها و امکانات‌مان را علیه آنان به کار خواهیم گرفت و این برای آنها خطرناک خواهد بود.
فرمانده نیروی هوافضای سپاه در پاسخ به این سوال که آیا هدف از طراحی موشک‌های بالستیک با برد بلند، هدف قرار دادن اسراییل است یا خیر؟ پاسخ داد: رژیم صهیونیستی به آخر خط رسیده است و عمرشان طولانی نخواهد بود و امروز تحت محاصره کشورهای اسلامی قرار گرفته‌اند.
سردار حاجی زاده تاکید کرد: معتقدیم برای از بین بودن رژیم صهیونیستی نیاز به زدن موشک نیست و آنها به مرور مضمحل و فرو خواهند ریخت. دشمن اصلی ما آمریکا است و ما این دشمنی را باور کرده‌ایم و در این ٤ دهه، مردان ما با تلاش شبانه روزی خواب از چشم دشمنان انقلاب از حمله آمریکا و همپیمانان او ربوده‌اند.
فرمانده نیروی هوافضای سپاه خاطر نشان کرد: ما شروع کننده جنگ نیستیم اما حق غافلگیر شدن را نداریم و همه چیز را بر اساس جنگ واقعی پیش بینی کرده‌ایم. دشمن و جنگ دشمنان را جدی گرفته‌ایم. شرارت‌های رژیم صهیونیستی برای ما روشن است. علت اینکه موشک های 2000 کیلومتری طراحی کردیم، برای هدف قرار دادن دورترین دشمن یعنی رژیم صهیونیستی است.
سردار حاجی زاده با بیان اینکه اسرائیل اگر شرارتی علیه جمهوری اسلامی ایران بکند، از نقاط مختلف آنها را مورد هدف قرار خواهیم داد، تاکید کرد:تونل ها و سیلوهای سپاه در سراسر ایران گسترش یافته اند و پاسخ سختی را در صورت هرگونه کار احماقانه به دشمنان خواهیم داد.

رزمایش موشکی سپاه در حالی صبح امروز ادامه یافت که روی بدنه موشک‌های شلیک شده، جمله معروف امام خمینی(ره) درباره اسرائیل حک شده بود.

واکنش آمریکا به آزمایش موشک های بالستیک ایران
مارک تونر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا،‌ گفت: « اگر گزارش‌های منتشر شده درباره آزمایش موشکی ایران تأیید شود، این موضوع را در شورای امنیت مطرح خواهیم کرد».
به گزارش خبرگزاری رویترز، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا آزمایش موشکی ایران را ناقض برجام ندانست، اما گفت: « نشانه‌های قوی وجود دارد که قطعنامه شورای امنیت نقض شده است».
مارک تونر همچنین، از اجرای اقدامات یک‌جانبه آمریکا، برای مقابله با آنچه «تهدیدهای برنامه موشکی ایران» نامید، خبر داد.
باب کورکر، رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا نیز با صدور بیانیه ای به اقدام موشکی ایران در روز سه شنبه واکنش نشان داد.
کورکر در این بیانیه گفت: ایران به خاطر نادیده گرفتن محدودیت های اعمال شده بر موشک های بالیستیک که همچنان پابرجاست، باید با عواقب فوری واکنش آمریکا و شورای امنیت سازمان ملل متحد رو به رو شود.
اما سخنگوی سازمان ملل در واکنش به آزمایش موشکی اخیر ایران گفت که شورای امنیت باید درباره اینکه این اقدام قطعنامه‌ای را نقض کرده است یا نه، تصمیم‌گیری کند.
استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل در پاسخ به این سوال که آیا دبیرکل این اقدامات ایران را محکوم خواهد کرد یا نه، گفت: سازمان ملل در حال بررسی گزارشات ایران در این زمینه است و این وظیفه شورای امنیت خواهد بود که تصمیم‌گیری کند آیا این آزمایشات قطعنامه‌ای را نقض کرده است یا خیر.
وی تأکید کرد: مهم این است که ایران به تعهداتش طبق برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)‌ پایبند باشد.

*انتخاب

نظر شما