عصر روز یک‌شنبه یک بمب در نزدیکی ایستگاه‌های اتوبوس در بلوار آتاتورک در منطقه کیزیلای آنکارا منفجر شد. انفجار هنگامی روی داد که یک خودرو خود را به یک اتوبوس کوبید و بمب کار گذاشته شده در داخل خودرو منفجر شد.

محمد موذن‌اوغلو، وزیر بهداشت ترکیه اعلام کرد که در این انفجار 34 تن کشته شده‌اند که از این میان 30 تن در محل وقوع بمب‌گذاری و چهار تن دیگر در مسیر بیمارستان جان باختند.

 وی همچنین از افزایش آمار زخمی‌ها در این انفجار خبر داد و افزود، 125 تن در این بمب‌گذاری زخمی شدند که حال 19 تن از این افراد وخیم گزارش شده است. این افراد در 14 بیمارستان آنکارا بستری هستند و دست‌کم 9 تن مورد عمل جراحی قرار گرفته‌اند.

موذن‌اوغلو گفت: ما حدس می‌زنیم احتمالا یک یا دو بمب‌گذار انتحاری در میان افرادی که کشته شده‌اند، باشند.

منطقه‌ای که هدف انفجار قرار گرفته، جایی است که دفتر نخست‌وزیر و بسیاری از وزارتخانه‌های ترکیه در نزدیکی آن واقع شده‌ است.

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه ضمن محکوم کردن انفجار تروریستی عصر روز یکشنبه در آنکارا تصریح کرد: سازمان‌های تروریستی و کسانی که از آن‌ها به عنوان ابزاری به نفع خود استفاده می‌کنند هر بار که از نیروهای امنیتی ما شکست می‌خورند روش‌های غیراخلاقی را برای هدف قرار دادن غیرنظامیان در پیش می‌گیرند.

وی افزود: چنین حملاتی که وحدت ملت و کشور ما را هدف قرار می‌دهد هرگز از عزم و اراده ما نخواهد کاست بلکه بر عزم ما برای جنگ علیه تروریسم می‌افزاید.

اردوغان تأکید کرد: ترکیه در سال‌های اخیر به دلیل بی‌ثباتی در منطقه به هدفی برای حملات تروریستی تبدیل شده است.

وی گفت: ما حق داریم مقابل تمامی تهدیدات تروریستی از خود دفاع کنیم. ما با همکاری نهادهای دولت و مردم تروریسم را شکست خواهیم داد و جنگ‌مان را با موفقیت به پایان خواهیم رساند.

*ایسنا

نظر شما