به گزارش خبرگزاری آلمان دویچه وله صدراعظم آلمان در جریان نشست اضطراری سران اتحادیه اروپا در بروکسل تأکید کرد که برای یافتن راه‌حلی در بحران سوریه باید "با بسیاری از دست‌اندرکاران" وارد مذاکره شد که یکی از آنان بشار اسد، رئیس‌جمهور این کشور است.

آنگلا مرکل در حالی گفتگو با اسد را از جمله اقدامات اصلی برای حل بحران سوریه دانسته که کشورهای غربی به ویژه آمریکا تا کنون از مذاکره با بشار اسد سرباز می‌زدند.

آنگلا مرکل شامگاه چهارشنبه (۱ شهریور/ ۲۳ سپتامبر) اضافه کرد که در حل بحران نه تنها مذاکره با رئیس‌جمهور سوریه، بلکه گفتگو با دیگر دست‌اندرکاران در منطقه نظیر ایران و عربستان سعودی ضروری است.

جنگ داخلی در سوریه یکی از عوامل اصلی ورود انبوه پناهجویان به اروپا و بحرانی است که کشورهای عضو اتحادیه اروپا اکنون با آن روبرو شده‌اند. از زمان شروع ناآرامی‌ها در این کشور میلیون‌ها نفر از شهروندان سوری با ترک سرزمین خود در کشورهای همسایه پناه گرفته‌اند. اما شرایط نامناسب در کمپ‌های پناهجویی موجب شده‌اند تا این پناهجویان با امید زندگی بهتر و آینده‌ای روشن‌تر با تن سپردن به سفری پر خطر راه اروپا به ویژه آلمان را در پیش بگیرند.

نظر شما