علی النمر را مجازات اعدام تهدید می‌کند. پس از آن که دادگاهی در عربستان درخواست فرجام جوان ۲۰ ساله را رد کرد، اکنون او در آستانه اعدام قرار گرفته است. علی النمر ۱۷ ساله بود که در عربستان سعودی دستگیر شد. ماموران امنیتی او را به زندان انداختند. آنها مدعی بودند که وی در تظاهراتی علیه سیستم پادشاهی در آن کشور شرکت کرده است.

 

به گزارش دویچه وله علی النمر در دادگاه شریعت اسلامی عربستان از جمله به جرم عضویت در یک سازمان تروریستی و پرتاب کوکتل مولوتوف به سوی ماموران پلیس عربستان به اعدام محکوم شده است. از علی النمر اعترافاتی به چاپ رسیده. خانواده او بر این نظرند که این اعتراف‌ها زیر شکنجه از متهم گرفته شده است.

در حکم اعدام ‌علی ‌‌‌‌‌النمر آمده است که ابتدا باید سر او قطع شود و سپس بدن بی‌جان‌اش به صلیب آویخته شود و در معرض تماشای عموم قرار گیرد. این مجازاتی است که جریان تروریستی "دولت اسلامی" نیز درباره مخالفان خود به اجرا درمی‌آورد.

هفته گذشته یک دادگاه تجدید نظر حکم صادره را تایید کرده و اکنون راه برای اعدام این جوان مخالف خانواده سلطنتی در عربستان سعودی باز شده است.

کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد در ژنو اعلام کرده است که در سال جاری میلادی دست‌کم ۱۳۴ نفر در عربستان سعودی اعدام شده‌اند. این در حالی است که همین کشور در هفته اخیر به ریاست کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد در ژنو انتخاب شده است.

 

نظر شما