رهبر کاتولیک‌های جهان روز جمعه در سخنانی در سازمان ملل متحد، ضمن حمایت از تلاش‌های جهانی برای از بین بردن تسلیحات کشتار جمعی و اتمی، از توافق هسته‌ای ۲۳ تیر ماه بین ایران و قدرت‌های جهانی نیز حمایت کرد.

 پاپ فرانسیس که نخستین سفر خود به ایالات متحده را از روز چهارشنبه در واشنگتن آغاز کرد، روز جمعه به نیویورک رفت و در سخنانی در نخستین روز از هفتادمین نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد، به مسائل مختلفی پرداخت.

رهبر کاتولیک‌های جهان گفت توافق وین ثابت کرد که نیت سیاسی و شکیبایی به خرج دادن، می‌تواند ثمربخش باشد؛ گفته‌ای که مورد استقبال حاضران در نشست، از جمله محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران، قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری صدای آمریکا وی همچنین به "اثرات منفی" اقدامات نظامی و مداخلات سیاسی در خاورمیانه، و همچنین به کشتار مسیحی‌ها و اقلیت‌های مذهبی و قومی اشاره کرد و خواستار واکنش رهبران کشورها در این زمینه شد.

به گفته رهبر کاتولیک‌های جهان، نه فقط در زمینه آزار و اذیت‌ مذهبی، بلکه در هر تنش دیگری، از اوکراین گرفته تا سوریه، عراق، لیبی و سودان جنوبی، "انسان‌های واقعی" بر "منافع گروهی" ارجحیت دارند.

نظر شما