سازمان اطلاعات سپاه پاسداران با ارائه گزارشی به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران، جیسون رضاییان را از عوامل یک طرح براندازی آمریکایی دانسته است.

نوذر شفیعی سخنگوی این کمیسیون، یکشنبه ۱۲ مهر گفت سازمان اطلاعات سپاه در گزارش خود آورده است: "جیسون رضاییان مأمور اجرای تفکر آن دسته از سنای آمریکاست که معتقدند اگر آمریکا بتواند روابط خود را با ایران به سطح قبل از انقلاب برگرداند، حکومت ایران را می توان به آسانی ساقط کرد."

به عقیده سازمان اطلاعات سپاه پاسداران، اینکه ایالات متحده برای آزادی آقای رضاییان بسیار تلاش می‌کند نشان می دهد که وی یک عنصر حائز اهمیت برای آمریکایی‌ها محسوب می شود.

رضاییان، خبرنگار واشنگتن پست و یکی از شهروندان ایرانی آمریکایی زندانی در ایران است. قوه قضاییه ، بر مبنای پرونده ای که توسط سازمان اطلاعات سپاه تهیه شده، وی را به "جاسوسی از طریق جمع‌آوری تصمیمات کشور در خصوص مسائل سیاست داخلی و خارجی و همکاری با دول متخاصم" متهم کرده است.

گزارش این سازمان اطلاعاتی در شرایطی منتشر شده که یک هفته پیش، حسن روحانی رئیس جمهور ایران، به شبکه تلویزیونی سی ان ان گفته بود که اگر آمریکا ایرانیان زندانی در این کشور را آزاد کند، دولتش برای آزادی آمریکایی های زندانی در ایران خواهد کوشید.

لیلا احسن وکیل مدافع جیسون رضاییان، ۱۹ مرداد از پایان جلسات محاکمه موکلش خبر داده بود. وی افزوده بود که حکم دادگاه این خبرنگار واشنگتن پست، به زودی صادر خواهد شد.

نظر شما