فرمانده نیروهای نظامی آمریکا در افغانستان می‌گوید که حمله هوایی به بیمارستانی در شهر قندوز به درخواست نیروهای نظامی افغانستان انجام گرفته ‌است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، جان کمپبل، فرمانده نیروهای آمریکایی در افغانستان گفت که نیروهای نظامی افغانستان در قندوز که مورد حمله شبه‌نظامیان طالبان قرار داشتند، خواستار حمله هوایی نیروهای آمریکایی شدند.

در حمله هوایی شامگاه جمعه گذشته که هدف آن یک بیمارستان متعلق به سازمان پزشکان بدون مرز بود، دست‌کم ۲۲ تن کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، ارتش آمریکا پیش از این گفته بود که نیروهای نظامی این کشور زیر آتش قرار داشتند و این حمله توسط بالگردهای AC-130 برای نجات آن‌ها انجام شد.

با این حال، کمپبل گفت که این حمله برای دفع تهدید شبه‌نظامیان طالبان انجام گرفت که در پی آن به صورت اتفاقی چند غیرنظامی نیز کشته شدند.

فرمانده نیروهای آمریکایی در افغانستان متعهد شد که در مورد این حادثه تحقیقات کامل و شفاف به عمل آید و مسئولان این اقدام مورد پرسش قرار گیرند تا از عدم تکرار این اشتباهات اطمینان کامل کسب شود.

سازمان پزشکان بدون مرز خواهان انجام تحقیقات مستقل شده تا مشخص شود که آیا این حمله نظامی یک جنایت جنگی محسوب می‌شود یا خیر. این سازمان اعلام کرد که با مقامات نظامی دولتی در واشنگتن و کابل برای متوقف کردن حملات تماس گرفته اما حمله به بیمارستان به مدت یک ساعت ادامه داشته است. 

نظر شما