به گفته منابع پزشکی و امنیتی، وقوع چند انفجار در بغداد و حومه آن دست‌کم شش کشته و چندین زخمی برجای گذاشته است.

تلویزیون پرس تی وی به نقل از شبکه خبری عرب زبان البغدادیه گزارش داد، مقامات امنیتی که نمی‌خواستند نامشان فاش شود، گفتند روز دوشنبه بر اثر انفجار بمب کنار جاده‌ای نزدیک رستورانی در محله المشتل در شرق بغداد، دو غیرنظامی کشته و هشت تن دیگر زخمی شدند.

به دنبال این انفجار، نیروهای امنیتی فورا منطقه را تحت محاصره قرار دادند و نیروهای امدادی قربانیان را به بیمارستان منتقل کردند.

همچنین بر اثر انفجار بمب در منطقه رضوانیه در غرب بغداد، یک غیرنظامی کشته و سه تن دیگر زخمی شدند.

همین طور روز دوشنبه در پی انفجار بمب کنار جاده‌ای در مسیر خودروهای بسیج مردمی در شهر ابو غریب در 25 کیلومتری غرب بغداد، یکی از مبارزان کشته و سه تن از همرزمانش زخمی شدند.

انفجار بمب در شهر تاجی در 30 کیلومتری شمال بغداد نیز قربانی گرفت؛ در این انفجار 2 غیرنظامی کشته و 5 تن دیگر زخمی شدند.

هنوز هیچ شخص یا گروهی مسئولیت این انفجارها را برعهده نگرفته است؛ با وجود این، مقامات عراقی اغلب گروه تکفیری داعش را مسئول این قبیل حملات تروریستی می‌خواند.

هیات امداد رسان سازمان ملل در عراق (یونامی) می‌گوید تنها در ماه سپتامبر در اقدامات تروریستی، خشونت و فعالیت‌های مسلحانه، 717 عراقی کشته و یک هزار و 216 تن زخمی شده‌اند.

براساس اعلام سازمان ملل، شمار تلفات غیرنظامیان 537 نفر بوده است. همچنین 180 تن از نیروهای امنیتی عراقی در ماه سپتامبر جان خود را از دست دادند.

 

نظر شما