مدیر امور زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی ضمن تشریح برنامه‌های درنظر گرفته‌شده برای زائران خارجی زبان در دهه اول محرم، از افزایش درخواست حضور گروه‌های اروپایی به حرم رضوی در دهه اول محرم خبر داد.

محمدجواد هاشمی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ‌خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: در دهه اول ماه محرم نشست‌های تخصصی در مورد حادثه عاشورا و اهداف قیام امام حسین(ع) به زبان‌های انگلیسی، عربی، اردو و آذری برگزار می‌شود.

 وی با اشاره به این‌که امسال شاهد افزایش 30 درصدی حضور زائران غیرایرانی در حرم مطهر بودیم، تصریح کرد: با توجه به شرایط بهتری که این زائران روز به‌روز پیدا می‌کنند طبیعتا شاهد افزایش حضورشان در مشهد هستیم، لذا با افزایش 30 درصدی زائران خارجی، پیش‌بینی می‌شود هیات‌هایی که در دهه اول محرم و به خصوص روز عاشورا و تاسوعا به مشهد می‌آیند، افزایش 30 درصدی داشته باشند.

مدیر امور زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی با بیان این‌که امسال شاهد افزایش حضور گردشگران اروپایی در حرم رضوی بودیم، گفت: همچنین شاهد افزایش درخواست حضور گروه‌های اروپایی به حرم رضوی در دهه اول محرم هستیم. با توجه به این رشد در حضور زائران، تولید کتاب‌های مختلف در حوزه مسایل اعتقادی به زبا‌ن‌های خارجی را افزایش دادیم. 

نظر شما