اداره اوقاف جعفريه بحرین می‌گوید ویدئویی در اختیار دارد که نشان می‌دهد دو سرنشین یک خودرو، مراسم عزاداران حسینی را در روستاهای الهمله و دمستان هدف تیراندازی قرار میدهند.

به گزارش پایگاه خبری مرات البحرین به نقل از اداره اوقاف جعفریه، این مهاجمان بعد از ظهر روز جمعه (24 مهر) مراسم عزاداری و حسینیه‌ها را در این دو روستا هدف قرار دادند.

براساس این گزارش، دوربین مداربسته یکی از ساختمان‌های مجاور یکی از حسینیه‌ها تصاویری از تیراندازی مهاجمان را ضبط کرده است. 

وزارت کشور بحرین روز شنبه اعلام کرد پس از دریافت گزارش‌هایی از حمله به دو حسینیه در روستاهای الهمله و دمستان، نیروهای خود را به محل وقوع حوادث اعزام کرده و تحقیقات لازم را انجام داده است. 

در گزارش وزارت کشور آمده است که تحقیقات اولیه وجود علائم تیراندازی بر روی درب یکی از حسینیه‌ها و وجود پوکه را در همین محل، تایید می‌کنند. 

این درحالی است که ساکنان محلی این دو روستا می‌گویند یکی از افراد مهاجم، خالد آل خلیفه، یکی از اعضای خانوادۀ رژیم آل خلیفه است.

به گفتۀ این منابع محلی، شهروندان بحرین بارها از خالد آل خلیفه به دلیل حمله و تیراندازی به مراسم مختلف مردم شکایت کرده‌اند.

در تاریخ 25 شهریور 1393 ویدئویی منتشر شد که خالد آل خلیفه را حین حمله به چندین معترض بحرینی در خلال تظاهرات در روستای الهمله نشان می‌داد. وی در این ویدئو با تفنگ ساچمه‌ای مردم را هدف قرار می‌داد. 

وزارت کشور بحرین در آن زمان وعده داد که تحقیقات لازم دربارۀ این حادثه صورت خواهد گرفت اما این موضوع مسکوت ماند و جزئیات آن ارائه نشد. 

خالد آل خلیفه پیشتر با ارسال پستی بر روی یک وبسایت خبری موسوم به «آزادگان الهمله» اهالی این روستا را به قتل تهدید کرده بود.

اهالی روستای الهمله می‌گویند بارها در اعتراض به اقدامات خالد آل خلیفه شمارۀ پلاک خودروی وی را به مراکز نظامی اعلام کرده‌اند اما وزارت کشور از اتخاذ تدابیر لازم خودداری می‌کند. 

پرس تی وی

 

نظر شما