عادل الجبیر وزیر امور خارجه عربستان از نزدیکی زمان پایان دادن به تجاوز نظامی سعودی و هم پیمانانش به یمن خبر داد.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع، جبیر در کنفرانس مطبوعاتی به همراه فیلیپ هاموند همتای انگلیسی اش اعلام کرد، عملیات نظامی ائتلاف عربی علیه نیروهای مقاومت مردمی و طرفداران علی عبدالله صالح رئیس جمهوری سابق یمن بزودی پایان می یابد.

وی ادعا کرد که گزینه نظامی آخرین انتخاب عربستان بوده است. وزیر خارجه عربستان مدعی شد تجاوز نظامی این کشور به یمن به درخواست دولت یمن که پیشتر فروپاشیده و سران آن استعفا داده و به عربستان گریخته بودند، صورت گرفته است.

الجبیر در این کنفرانس مطبوعاتی که در ریاض برگزار شد گفت اکنون طرف های یمنی برای برگزاری نشستی با نماینده سازمان ملل برای اجرای قطعنامه 2216 شورای امنیت توافق کرده اند. وزیر خارجه عربستان اذعان کرد که حوادث جاری نشانه پایان حملات نظامی در یمن است.

امروز همچنین خبرگزاری های مختلف از نامه 13 تن از اعضای کنگره آمریکا خطاب به باراک اوباما خبر دادند. در این نامه نمایندگان، با اعلام این مطلب که ارتش آمریکا در حملات عربستان سعودی به یمن از طریق شناسایی اهداف و تامین تجهیزات و مهمات به نحوی مشارکت می‌کند، نسبت به مسئولیتی که کشته‌شدن انسان‌های بیگناه در بمباران‌های عربستان سعودی برای آمریکا به همراه دارد، ابراز نگرانی کردند و از رئیس‌جمهوری این کشور خواستند تا برای پایان دادن به جنگ و خشونت‌های یمن  وارد عمل شود.

نظر شما