به گزارش پایگاه خبری شفق نیوز، ابراهیم جعفری، وزیر خارجه عراق در حاشیه نشست دوم وین درباره بحران سوریه گفت: دستگاه امنیتی عراق اخیرا اطلاعاتی درباره تصمیم داعش برای اجرای عملیات‌های تروریستی در برخی کشورها از جمله فرانسه به دست آورده و به این کشورها اعلام کرد.

جعفری اظهار داشت: منابعی در دستگاه اطلاعاتی عراق، گزارشاتی را ارائه کردند که نشان می‌دهد برخی کشورها به ویژه فرانسه، آمریکا و ایران هدف حملات تروریستی قرار خواهند گرفت و البته این اطلاعات به کشورهای مذکور اعلام شد.

این مقام وزارت خارجه عراق خاطرنشان کرد: وضعیت فعلی سوریه نیازمند راه حلی سیاسی است و باید این راه حل برعهده مردم این کشور گذاشته شود اما جنبه امنیتی این بحران متوجه همه است؛ چرا که داعش خطری مشترک برای تمامی کشورهای جهان است.

وی ادامه داد: داعش از سوریه به عراق گسترش یافت در حالی که ما پیش از این نسبت به گسترش این گروه تروریستی به دیگر کشورها هشدار داده بودیم و از همه خواسته بودیم به این هشدار توجه کنند.

الجعفری افزود: اعضای داعش در عراق حدود یک سال پیش از 82 کشور به عراق می‌آمدند اما اکنون این تعداد به بیش از 100کشور افزایش یافته است .

وی تاکید کرد: تروریسم خطری برای همه کشورهاست و هیچ فرصتی برای تردید در این زمینه نیست. پس مساله نابودی داعش سوریه نه فقط یک مشکل سوری بلکه مربوط به تمامی کشورهای جهان است و حوادث اخیر مصر، عراق، لبنان، فرانسه، بزرگترین شاهد بر آن است که داعش یک تهدید جهانی است.

نظر شما