حاشیه های مناظره برگزار نشده علیرضا زاکانی و حمید بعیدی نژاد تمامی ندارد، بگونه ای که حتی حضور عراقچی در کمیسیون ویژه بررسی برجام را، تحت تأثیر خود قرار داده است. محسن رنجبران به عنوان مجری نزدیک به اصولگرایان، در اقدامی عجیب به نفع عضو تیم مذاکره کننده هسته ای اظهار نظر کرده و گفت: در پی برخورد بعیدی نژاد، یک درس بزرگ اخلاقی را نه از یک مدرس اخلاق بلکه از یک چهره سیاسی آموختم. اگر آنگونه که زاکانی ادعا می کند، اساساً از حضور بعیدی نژاد اطلاعی نداشته، پس چرا مجری برنامه خود را موظف دانست که بعیدی نژاد را مرد اخلاق بنامد.

به گزارش روزنامه قانون، در جلسه ای که دیروز با حضور آقایان عراقچی، تخت روانچی و قشقاوی در کمیسیون ویژه بررسی برجام برگزار شد، بحث گفتگوی ویژه شبکه دو نیز عنوان شد که زاکانی توضیح داد: اولا قبل از حضور و در هنگام دعوت به اینجانب اطلاع داده نشد که مهمانی از تیم مذاکره کننده حضور خواهد داشت؛ بلکه در بین راه به من اطلاع دادند و دیگر اینکه ما مطابق با مصوبه کمیسیون، بنای مذاکره با هیچکس را نداریم؛ چون ما در مقام قضاوت و داوری هستیم نه موافقت یا مخالفت. پس از این توضیحات عراقچی وارد بحث شد و بار دیگر تصویب برجام را در مجلس به صلاح ندانست. او گفت: به باور من اگر مجلس به برجام به عنوان یک معاهده نگاه نکند، می تواند نقش مؤثرتری ایفا کند.

اما خبرها حکایت از درگیری لفظی عراقچی با یکی از اعضای کمیسیون داشت. یکی از نمایندگان در توضیح این درگیری چنین گفت: بحث بر سر برداشت های متفاوت از یک مفهوم است؛ ممکن است برداشت من از متن برجام با برداشت نماینده دولت که در مذاکرات حضور داشته و قطعا بیش از من به جزئیات اشراف دارد، متفاوت باشد؛ در صورتی که من بیش از حد روی برداشت خود اصرار ورزم، منجر به درگرفتن بحث های بیشتر می شود.

امروز نیز اعضای تیم مذاکره کننده باید در کمیسیون حاضر شوند؛ اما کمیسیون، امروز یک مهمان ویژه دارد: سعید جلیلی؛ حال باید منتظر ماند تا نتیجه مذاکرات امروز مجلس روشن شود.

نظر شما