به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای در نود و یکمین نشست خبری خود در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه پیگیری‌های قوه قضائیه در رابطه با سفارت عربستان تاکنون چگونه بوده، گفت: در رابطه با این موضوع 100 نفر بازداشت شدند که البته تعدادی از آنها آزاد شدند، اما در حال حاضر این مسأله به طور جدی دنبال می‌شود

محسنی‌اژه‌ای ادامه داد: افرادی که مقابل سفارت عربستان حضور پیدا کردند و اقدامات تخریبی و تحریقی را انجام دادند دو دسته هستند. دسته اول افرادی هستند که انگیزه ضدانقلابی و مجرمانه نداشتند و پس از آن ماجرا وارد سفارت نیز نشده و اقدامات تخریبی و تحریقی هم انجام ندادند. با این اقداماتی که عربستان در چند وقت اخیر از جمله حمایت از داعش، حادثه منا و ... انجام داده بود عده‌ای را جریحه‌دار کرده بود.

دسته دوم مظنون هستند که با انگیزه آتش زدن و ورود به سفارتخانه تجمع را انجام داده بودند و بین آنها دشمن نفوذ کرده بود. در حال حاضر این موضوع در دست بررسی قرار دارد اما شواهدی وجود دارد که دشمن در این ماجرا دست داشته و برای سوءاستفاده از عناصری استفاده کرده است.

سخنگوی دستگاه قضایی در رابطه با فردی که در ارتباط با سفارت عربستان بازداشت شد، گفت: این فرد 10 سال قبل دانشجوی اخراجی در یکی از استان‌های شمالی کشور بوده که یکی از عناصر فعال دفتر تحکیم هم به شمار می‌آمده است. وی به صورت غیرحضوری دروس طلبگی را خوانده و جزو افرادی بوده که در این ماجرا دخیل بوده و برخی دستورات را داده است. حال اینکه این فرد چه انگیز‌ه‌ای داشته و یا اینکه تمامی تخریب‌ها به دستور وی بوده یا خیر مسائلی است که نمی‌شود در حال حاضر در رابطه با آن قضاوت کرد.

محسنی اژه‌ای درباره‌ آخرین وضعیت پرونده اسیدپاشی اصفهان و اینکه آیا عامل اصلی این حادثه دستگیر شده است گفت: موضوع مهم برای قوه قضاییه در آن زمان این بود که هر چه سریعتر عامل اصلی را پیدا کنیم. همچنین بحث این بود که آیا انگیزه شخصی در این موضوع وجود داشته یا انگیزه غیرشخصی که مشخص شد انگیزه شخصی در این حادثه وجود نداشته است. با کمال تاسف تا به امروز عامل اصلی هم پیدا نشده است، البته افرادی نیز به عنوان مظنون تحت تعقیب هستند که هنوز دستگیر نشدند.

محسنی اژه‌ای افزود‌: پرونده هنوز مختومه نشده و دنبال موضوع هستیم.

 

 

نظر شما