twitter share facebook share ۱۳۹۶ خرداد ۰۲ 734

در ابتدا برخی از شاهدان از شنیدن و مشاهده انفجار در داخل سالن کنسرت و نزدیکی صحنه خبر داده بودند اما با گذشت ساعتی از این واقعه، شاهدان دیگر گفتند انفجار دقیقا بعد از اتمام کنسرت و در قسمتی که معمولا افراد بعد از کنسرت برای خریدن سی‌دی یا دیگر محصولات جمع می‌شوند روی داده است.

چگونگی سانحه هنوز دقیقا مشخص نیست و راویت‌های متعددی از انفجار یا یک حمله انتخاری مخابره شده است.

سالن سرپوشیده معروف به منچستر ارنا ظرفیتی حدود ۱۸ تا ۲۰ هزار نفر دارد و یکی از محل‌های معروف برگزاری کنسرت موسیقی است. آن طور که گزارش شده بخش بزرگی از جمعیت داخل سالن دختران نوجوان بوده‌اند.

این انفجار مرگبار در حالی روی داد که تنها کمتر از سه هفته به انتخابات سراسری انگلستان باقی مانده است و در صورتیکه ماهیت تروریستی این انفجار تأیید شود، مرگبارترین حمله تروریستی پس از رویداد ژوئیه ۲۰۰۵ در انگلستان خواهد بود که در آن چهار مسلمان بریتانیایی تبار طی چندین حمله انتحاری در سیستم مترو و اتوبوس لندن ۵۲ نفر را کشتند.

انگلستان دو ماه پیش نیز شاهد یک حمله دیگر بود که در آن یک بریتانیایی الاصل گرویده به اسلام با خودرو به عابران پیاده بر روی پل وستمینیستر لندن حمله‌ور شد و چهار تن را کشت. این مهاجم سپس با چاقو یک افسر پلیس را نیز به قتل رساند. لحظاتی بعد پلیس لندن مهاجم را به ضرب گلوله از پا در آورد.

نظر شما