به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ رژیم جنایتکار آل سعود در ادامه اقدامات ضد حقوق بشری خود، یک نوجوان را به اعدام محکوم کرد.

«علی بن محمد النمر» متولد سال ۱۹۹۴ میلادی، از سوی دادگاه استیناف عربستان به اعدام محکوم شد. وی که اهل منطقه شیعه نشین "عوامیه" است، سه سال پیش درحالی‌که سن قانونی نداشت، به جرم شرکت در تظاهرات شیعیان در شهر عوامیه از سوی مقامات امنیتی سعودی بازداشت شد. علی بن محمد النمر فرزند «محمد النمر» فعال حقوق‌دان و برادرزاده «شیخ نمر باقر النمر» روحانی مبارزه شیعه عربستانی است. شیخ النمر عموی علی النمر نیز در پی اعتراضات شیعیان عربستان در سال ۲۰۱۲ بازداشت و در ۲۳ مهرماه ۱۳۹۳ ،دادگاه جنایی سعودی وی را به دلیل اقدام علیه امنیت ملی و محاربه، به اعدام با شمشیر محکوم کرد.

پدر این نوجوان شیعه نیز خبر محکومیت وی به اعدام را تأیید کرد و ضمن محکوم کردن حکم صادره، با اشاره به ادعای مسئولین سعودی مبنی بر اتهام‌های ضد امنیتی به علی گفت: این اتهام‌ها غیر واقعی هستند و حکمی که علیه فرزندم صادر شد، به طور عمد به دنبال حکمی صادر شده که شیخ النمر به آن محکوم شد. پدر علی النمر گفت: فرزندم هرگز در محاکمه و بازجویی وکیل نداشت و حکم صادر شده علیه وی، بدون توجه به سخنانش، از قبل تعیین شده بود.با توجه به اینکه در زمان شرکت در تظاهرات، وی نوجوانی بیش نبوده است به نظر می‌رسد که این حکم، برای فشار بر این خانواده مبارز شیعه صادر شده است.

نظر شما