«سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله در سخنرانی تلویزیونی شامگاه « سه شنبه» خود نسبت به دسیسه چینی ها و شایعه پراکنی ها برای فتنه انگیزی در لبنان بعداز شروع اقدامات ضد لبنانی آل سعود و همپیمانان داخلی و منطقه ای آن هشدار داد.

به گزارش ایرنا، سید حسن نصرالله در این سخنرانی زنده که از طریق شبکه المنار پخش شد، با تاکید به این که حزب الله از پنح سال قبل تاکنون در بهترین شرایط خود به سر می برد و بسیار قوی و آماده است، خاطرنشان کرد که ما خواستار ثبات و امنیت کامل در لبنان و زندگی مسالمت آمیز و توام با آرامش همه لبنانی ها و اتباع کشورهای مختلف مقیم لبنان هستیم.
وی تصریح کرد: بعداز هجمه بسیار سنگینی که از سوی سعودی و برخی کشورهای عرب حوزه خلیج فارس و همپیمانان داخلی آنها شاهد بودیم ، لبنان وارد یک مرحله جدید از درگیری های سیاسی و امنیتی و همزمان بحران شدید سیاسی ، مردمی و رسانه ای شد تا جائی که عده ای خواستار سوء استفاده از شرایط برای ایجاد فتنه در لبنان به ویژه بین شیعه و سنی هستند.
سید حسن نصرالله اظهارداشت: بعداز شایعاتی بحران آفرین و فتنه انگیز توسط شبکه های تلویزیونی سعودی مانند درگیری ها در نقاط مختلف و کشته شدن تعدادی با هدف حزب الله هراسی و مقصر جلوه دادن آن، شاهد صدور بیانیه هایی بودیم.
دبیرکل حزب الله با بیان این که مواضع ما در خصوص سوریه ، یمن ، بحرین و دیگر پرونده ها کاملا مشخص است، از همه خواست تا در شعارها و در فضاهای مجازی از اهانت و توهین به نمادهای اسلام اجتناب کنند زیرا به وحدت ملی ، همزیستی مسالمت آمیز و وحدت مسلمانان ضربه می زند و خدمتی به دشمنان مقاومت است.
سید حسن نصرالله با بیان این که لبنان با مشکل امنیتی مواجه نیست و در آستانه جنگ داخلی قرار ندارد و این هراس افکنی ها هیچ پایه و اساسی ندارد، گفت: هر طرفی می خواهد میز را علیه حزب الله واژگون کند انجام دهد، اما ما قصد این کار را علیه احدی نداریم و همیشه خواستار ثبات ، آرامش و امنیت لبنان بوده و هستیم.
دبیرکل حزب الله همچنین با درخواست از مردم لبنان به ویژه هواداران حزب الله برای بی اعتنائی به این هراس افکنی ها ، تاکید کرد که حزب الله قصد کناره گیری از دولت لبنان را ندارد و ما به عنوان شرکای در دولت باقی می مانیم و به مسئولیت ملی خود عمل می کنیم، زیرا ادامه کار دولت یک مصلحت ملی است.
وی در باره ادامه گفت وگوی حزب الله با حزب جریان المستقبل اظهارداشت: ادامه گفت وگوی دوجانبه با المستقبل و گفت وگوهای ملی یک مصلحت ملی است و کسی نباید بر ما در این خصوص منت بگذارد و هرکس خواست گفت وگوها را ترک کند به خودش مربوط است.
سیدحسن نصرالله با بیان این که « احتمالا گروه هائی در لبنان از برگزاری انتخابات شوراهای شهر در زمان مقرر آن نگران هستند و می خواهند اوضاع لبنان را امنیتی کنند»، گفت که برعکس ما باید کاری کنیم که مردم مطمئن باشند.
دبیرکل حزب الله اقدامات اهانت آمیز شبکه سعودی mbc علیه خود را نشان ضعف و ناتوانی آنها دانست و گفت که این اقدام حتی شایسته ارزیابی و پاسخ دادن نیست و تحرکات خیابانی جوانان اگر چه از روی محبت بود اما روشی نامناسب و ناصحیح است.
وی با بیان این که « اگر خیابان ها را می بندید، آیا بر روی شبکه سعودی و وابستگان سعودی بسته اید؟»، تصریح کرد: در حقیقت راه ها را بر خانواده ها و مردم خود بسته اید، واکنش ها باید حساب شده و مفید باشد نه مانند کسی که به روی خودش شلیک می کند.
سیدحسن نصرالله تاکید کرد: نیازی به آمدن به خیابان ها نیست و اگر در آینده هم شاهد این برنامه ها بودید که مرا و یا حزب الله را هدف می گیرد، نباید به خیابان ها بیایید تا به اهداف دشمنان خود خدمت نکنیم.
دبیرکل حزب الله اظهارداشت: اسرائیل و سعودی و برخی طرف های دیگر خواستار ایجاد فتنه بین سنی و شیعه در لبنان ،عراق، افغانستان، نیجریه، بحرین و اندونزی هستند آیا ما باید به این هدف آنها خدمت کنیم؟ اگر روزی لازم شد که به خیابان بیایید و حزب الله نیاز بداند ما خودمان اعلام می کنیم اما در این مرحله نباید به شایعات توجه کنید.
سیدحسن نصرالله خاطرنشان کرد: بعداز اعدام شیخ شهید نمر النمر برخی از هواداران حزب الله خواستار تظاهرات مقابل سفارت سعودی در بیروت شدند اما ما اجازه ندادیم زیرا نمی خواستیم با رفتن مقابل سفارت سعودی ، فتنه ای ایجاد شود تا خدمتی به قاتلان شیخ النمر باشد.
وی گفت :ازمسئولان مناطق حزب الله و مردم می خواهم که با همکاری برادران در جنبش امل این مسئله را پایان دهند و تا زمانی که نخواسته ایم به خیابان ها بیایید یعنی منافع و مصلحتی را در نظر گرفته ایم.
سید حسن نصرالله با بیان این که«هیچ ارتباطی با تحرکات خیابانی اخیر نداریم و اهانت به نمادهای اسلامی را رد می کنیم»، تاکید کرد که با واکنش های متمدنانه به اهدف خود خدمت می کنیم به ویژه این که نباید به فتنه ای که اسرائیل و سعودی می خواهند، کشیده شویم.
دبیرکل حزب الله خاطرنشان کرد: اهانت به نمادهای اسلامی فقط اشتباه نیست بلکه گناه ، ممنوع و حرام است و با توجه به این که لبنان و منطقه اکنون مرحله حساسی را طی می کند، آمدن به خیابان ها برای اعتراض به هیچ وجه جایز نیست.
وی تصریح کرد: اهانت به نمادهای اسلامی ، به مقاومت و هواداران آن ضربه می زند و بابی خطرناک برای فتنه ای است که آمریکا و سعودی و اسرائیل درصدد ایجاد آن هستند.
سیدحسن نصرالله در بخش دیگری از سخنان خود اظهارداشت: هبه سعودی به ارتش لبنان که اخیرا توقف آن اعلام شد، در حقیقت از زمان درگذشت ملک عبدالله پادشاه سابق سعودی متوقف شده بود و مواضع حزب الله علت آن نبوده است.
دبیرکل حزب الله گفت: عجیب است که برخی گروه های لبنانی « توفان قاطعیت » سعودی در لبنان شبیه توفان قاطعیت علیه یمن را آرزو و درخواست می کنند.
سعودی در جنگ علیه ملت مظلوم یمن تحت عناوینی مانند توفان قاطعیت و بازگشت امید، چندهزار یمنی به ویژه کودکان ، زنان و سالخوردگان را به شهادت رسانده و یا زخمی کرده است.
سید حسن نصرالله در واکنش به ادعای سیطره حزب الله بر تصمیم های دولت لبنان و موسسات آن تصریح کرد: جنگ سعودی علیه ما مسئله جدیدی نیست و این حمله از سال 2005 شروع شده است.
وی خاطرنشان کرد: ما مسئولیت خود را برعهده می گیریم و به مواضع خود که همه می شناسند، پایبند هستیم و بر حق خود اصرار می کنیم حتی اگر یک نفر از ما باقی مانده باشد.
دبیرکل حزب الله با بیان این که « جبران باسیل» وزیر خارجه لبنان بارها در باره نحوه موضعگیری لبنان در اجلاس وزیران خارجه اتحادیه عرب در قاهره توضیح داده است، اما نمی خواهند توجه کنند زیرا موضوع چیز دیگری است، تاکید کرد: حزب الله قادر است و قدرت کافی را برای رویاروئی با دشمنانش به تنهائی دارد و از همپیمانان نمی خواهیم خود را به زحمت و سختی بیاندازند.
سیدحسن نصرالله اظهارداشت: عجیب است که سخن از وابستگی به عربیت را از زبان کسانی می شنویم که اصلا عرب نیستند و هدف همه اقدامات علیه لبنان و لبنانی ها در کشورهای عرب حوزه خلیج فارس فقط حزب الله است.
وی در ادامه سخنان خود گفت که سعودی ها بر دولت و گروه های سیاسی لبنان خواسته اند تا بر حزب الله اعمال فشار کنند تا از مواضع خود در قبال آنها دست بردارد.
دبیرکل حزب الله با بیان این که « حزب الله را در جنگ 33 روزه سال 2006 باید نابود کرد و از بین برد» سخن یک شاهزاده سعودی است ، افزود: « جو بایدن» معاون رئیس جمهور آمریکا تاکید کرده است که سعودی میلیاردها دلار و هزاران تن سلاح برای ضربه زدن به نظام سوریه هزینه کرده است.
سید حسن نصرالله خاطرنشان کرد که اکنون کشف شده است که خودروهای بمب گذاری شده با اراده سعودی از القلمون سوریه به لبنان وارد می شده است.
وی تصریح کرد: بزرگترین و شرافتمندانه کاری که در زندگی ام انجام داده ام آن سخنرانی در روز دوم شروع جنگ سعودی علیه یمن است.
یمنی ها با گذاشتن پیام هائی در فضای مجازی از جمله توئیتر از دبیرکل حزب الله تحت عنوان « سید عرب» تشکر وقدردانی کرده اند.
دبیرکل حزب الله تاکید کرد: سعودی ها امروز در یمن مرتکب جنایات و کشتار می شوند و جهان ساکت است اما نمی توانند ما را در قبال این جنایات ساکت کنند.
سید حسن نصرالله با بیان این که « هیچ ملت مظلومی در همه کره زمین به مظلومیت ملت یمن در نتیجه جنگ سعودی یافت نمی شود»، گفت: هرکسی می تواند بخواهد ما ساکت شویم و این به خودش ارتباط دارد اما ما هرگز در قبال آنچه در یمن می گذرد، ساکت نمی نشینیم و به اعلام مواضع خود ادامه می دهیم.
وی افزود: سکوت جهان عرب در قبال جنگ سعودی علیه یمن به منزله مشروع دانستن حمله آن علیه هر کشور دیگری است.
دبیرکل حزب الله با بیان این که « سعودی ها گوئی خود را حاکم مسلط بر لبنان می دانند و براین اساس رفتار می کنند»، تاکید کرد: سعودی تلاش می کند تا با اعمال فشار بر لبنانی ها ما را ساکت کند اما ما ساکت نشده و هرگز نخواهیم شد و به مرحله ای رسیده ایم که نباید تلاش کنید ما ساکت شویم.
سیدحسن نصرالله خاطرنشان کرد که آیا سعودی حق دارد دولت و ارتش لبنان، لبنانی های مقیم کشورهای عرب حوزه خلیج فارس را مجازات کند به این بهانه که حزبی موضع می گیرد و صدایش را بلند می کند؟ آیا یک کشور عرب هبه ای می دهد و بعد از پرداخت آن منصرف می شود؟ آیا یک عرب میهمانان خود را اخراج می کند، آیا این عربیت است؟
وی تصریح کرد: اگر سعودی مشکلی با حزب الله دارد فقط باید با آن مقابله کند و مردم لبنان و همپیمانان ما هیچ گناهی ندارند که مستحق مجازات باشند. آیا اقدامات شما مشروع و اخلاقی است.
دبیرکل حزب الله اظهارداشت: اگر پادشاه وشاهزاده های سعودی خواستند، حق دارند به هر طرفی در جهان اهانت کنند اما برای دیگران ممنوع است که سخنی بگویند زیرا موجب خشم سعودی ها می شود.
وی با بیان این که « اکنون نبردی وجود دارد و ما از ورود به آن پشیمان نیستیم ، بلکه حق داشته ایم که وارد آن شویم »، گفت: نبرد بزرگ در منطقه به زودی سرنوشت منطقه از جمله لبنان را مشخص می کند.
سید حسن نصرالله با بیان این که « امیدواریم جنگ در سوریه متوقف و آتش بس ادامه یابد و بحران از طریق سیاسی حل شود اما ترکیه و سعودی و شاید آمریکا این را نمی خواهند»، افزود: لبنان باید از آنچه بین ما و سعودی جریان دارد، دور نگه داشته شود.
سید حسن نصرالله در ابتدای سخنان خود به خانواده شهدائی که اخیرا به دست گروه تروریستی تکفیری داعش هنگام آزادسازی راه خناصر – حلب در سوریه از جمله فرمانده شهید« علی فیاض» معروف به « حاج علاء» به شهادت رسیده اند، تسلیت گفت.

نظر شما