روزنامه لبنانی النهار نوشت: نشست وزیران امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه عرب روز پنجشنبه آینده در قاهره پایتخت مصر برگزار خواهد شد و به نظر می رسد در سایه ادامه بحران در روابط با برخی کشورهای عربی به ویژه سعودی، لبنان روز سختی را پیش روی دارد.

به گزارش ایرنا، النهار افزود: مواضع محکم سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان، لبنان را در نشست روز پنجشنبه وزیران خارجه کشورهای عضو اتحادیه عرب با چالشی جدی مواجه می کند.
این روزنامه لبنانی خاطرنشان کرد: « تمام سلام» نخست وزیر در تلاش است تا با « جبران باسیل» وزیر خارجه لبنان هماهنگی کند تا او هم، موضعی متوازن و متعادل شبیه آنچه « نهاد المشنوق» وزیر کشور لبنان در نشست وزیران کشور عرب در تونس اتخاذ کرد، بگیرد.
المشنوق با همه مفاد بیانیه شورای وزیران کشورعرب از جمله محکوم کردن به اصطلاح مداخله حزب الله در کشورهای عربی موافقت و تنها از تروریستی خواندن حزب الله احتراز کرد.
با مخالفت عراق، الجزایر و تونس با این بیانیه بار دیگر تیر آل سعود به سنگ خورد و اجماع عرب علیه مقاومت لبنان صورت نگرفت.
النهار به نقل از منابعی در دولت لبنان نوشت: جبران باسیل اگر شاهد مواضع عربی شبیه آنچه در نشست اخیر وزیران کشور عرب در تونس اعلام شد، باشد؛ به سیاست بی طرفی و خویشتنداری لبنان متوسل خواهد شد
این روزنامه لبنانی افزود: دیپلمات های مصری درصدد برقراری تماس ها برای هماهنگی با جبران باسیل و « عادل الجبیر» همتای سعودی هستند تا روز پنجشنبه در قاهره با یکدیگر ملاقات کنند شاید بتوان تنش های روز افزون را کاهش داد.
النهار تاکید کرد که در دو روز آینده و در سایه مواضعی که اعلام خواهد شد، مشخص می شود این ملاقات صورت می گیرد یا نه

نظر شما