twitter share facebook share ۱۳۹۴ شهریور ۲۴ 498

حرف های دو روز پیش سعید جلیلی در نشست ویژه کمیسیون برجام، درخصوص دستاوردهای ایران در مذاکرات آلماتی، واکنش های زیادی به همراه داشت.

آنگونه که روزنامه آفتاب یزد می نویسد، در نشست ویژه کمیسیون، جواد ظریف برای نخستین بار با جملات و لحنی دیپلماتیک اما تهدیدآمیز، از انتشار مدارک و روکردن آن برای مطالعه آنچه که در مذاکرات آلماتی که سوغات تیم مذاکره کننده هسته ای جلیلی و یارانش بود، لب به سخن گشود. جایی که گفت: دوستانی که سروصدا می کنند، بدانند که اسناد پیشنهادات آلماتی موجود است. ظریف ادامه داد: دوستانی که می گفتند همین توافق هارا کرده بودند، پیشنهادات آلماتی دست ماست اگر می خواهید پخش می کنیم، مطالعه کنید؛ یک جای آن نگفته تحریم ها را برمی داریم؛ دوستان ممکن است برخی فرمایشات را بگویند، بحمدلله در این دوره اینقدر آزادی هست که هرکس هرچه می خواهد بگوید.

 وی به قطعنامه های شورای امنیت نیز اشاره کرده، بیان داشت:برخی به نوعی امروز صحبت می کنند که انگار قطعنامه 2231 اولین قطعنامه ای است که درباره ایران صادر شده است، اما در قطعنامه 1737 و 1747 حتی آموزش دانشجویان ایرانی ممنوع شده بود.

وزیرخارجه ایران در پایان خاطر نشان کرد: اگر توافق ژنو نبود امروز کجا بودیم؟ اگر توافق ژنو نبود ببینید چقدر نفت می فروختیم؟ فروش نفت تان به خاطر سیاست هایی که شما از آن حمایت می کنید به صفر رسیده بود.

نظر شما