کویت هفت نفر را به جرم دست داشتن در حمله انتحاری در یک مسجد شیعیان که در آن دست کم ۲۷ نفر کشته شدند، به اعدام محکوم کرده است.در این حمله که روز ۲۶ ژوئن در مسجد امام صادق عليه السلام در منطقه پرتردد شرق شهر کویت انجام شد، بیش از ۲۲۰ نفر هم زخمی شدند.هشت مظنون دیگر به تحمل حبس بین ۲ تا ۱۵ سال محکوم و ۱۴ نفر دیگر تبرئه شدند.یک گروه وابسته به گروه داعش گفته بود که در پس این حمله قرار دارد.

خبرگزاری فرانسه از محمد دواج، قاضی دادگاه نقل قول کرده که ضمن ابلاغ حکم دادگاه گفته است: "دادگاه توجه را به خطرات ناشی از ایدئولوژی افراط گرایی جلب می کند که تروریسم ابزار آن است.".آقای دواج از مقامات خواسته که افراط گرایی را ریشه کن کنند.کویت می گوید مردی که بمب را منفجر کرده یک شهروند عربستان سعودی به نام فهد سلیمان عبدالمحسن القبعه بوده است. همراه با هفت نفر کویتی پنج تبعه عربستان سعودی، سه پاکستانی، ۱۳ تن از ساکنان کویت که هنوز تابعیت ندارند و یک فراری که تابعیت او مشخص نیست در این پرونده محاکمه شده اند.ملیت افرادی که محکوم به اعدام شده اند معلوم نیست.

در همان روز در تونس و فرانسه نیز حملات رخ داد، هرچند هیچ ارتباطی بین آنها مشخص نشده است. حملات در ماه رمضان رخ داد، زمانی که داعش از پیروانش خواسته بود حملات خود را افزایش دهند. در ماه مه این گروه در دو روز جمعه متوالی مساجد شیعه در عربستان سعودی را هدف بمب‌گذاری قرار داد. همچنین حملات مشابه در کشور های یمن و عراق انجام شد.

 

نظر شما