twitter share facebook share ۱۳۹۴ شهریور ۲۵ 459

رئیس جمهور ایران دعوت دولت فرانسه برای بازدید از پاریس در ماه نوامبر را پذیرفته است که اولین سفر یک رئیس جمهور ایران به فرانسه طی ۱۶ سال خواهد بودبه گزارش خبرگزاری فرانسه مانوئل وال نخست وزیر فرانسه در پارلمان این کشور گفت که فرانسوا اولاند رئیس جمهور، میزبان آقای روحانی خواهد بود.

او گفت دلیل دعوت از آقای روحانی این است که "پس از به نتیجه رسیدن توافق بر سر برنامه هسته ای ایران، تهران باید نقشی مثبت در یافتن راه حلی سیاسی برای سوریه ایفا کند." حسن روحانی رئیس جمهور ایران هفته پیش در دیداری با هاینس فیشر رئیس جمهور اتریش در تهران گفته بود که کشورش آماده گفت و گو با قدرت ها برای حل بحران سوریه است.

این چند روز پس از آن بود که وزارت خارجه ایران اعلام کرد کشورش برای حل بحران سوریه طرحی به بشار اسد ارائه کرده است. ایران جزئیات طرح را فاش نکرده اما ظاهرا با همکاری روسیه تنظیم شده است. با این حال واکنش آقای اسد به این طرح معلوم نیست.

گزارش می شود که لوران فابیوس وزیر خارجه فرانسه در ماه ژوئیه زمانی که به تهران سفر کرد دعوتنامه ای را تسلیم آقای روحانی کرده بودآقای فابیوس آن زمان گفت: "با امضای موافقتنامه تازه (هسته ای) - و رفع تحریم ها - فرانسه قصد دارد در صورت تمایل ایران در چند بخش حضوری پررنگ تر داشته باشد... سیاسی، اقتصادی، فرهنگی." قرار است هفته آینده یک هیات تجاری از فرانسه به تهران برودهمزمان گزارش می شود که یک شرکت ایرانی روز سه شنبه قراردادی را با یک هتل زنجیره ای فرانسوی امضا کرده استبراساس این قرارداد شرکت توسعه گردشگری آریا زیگورات ظرف ۱۵ سال آینده از دو نام تجاری نووتل و ایبیس که متعلق به شرکت عظیم آکوردهتلز فرانسه است استفاده خواهد کرددو طرف مبلغ قرارداد را فاش نکرده اندسباستیان بازین مدیر آکوردهتلز به خبرنگاران گفت که نووتل و ایبیس به پتانسیل عظیم رشد در ایران نظر دارند.

مهدی جهانگیری مدیر شرکت آریا زیگورات هم گفت که "تخصص گروه های بین المللی در زمینه مهمانداری، استانداردهای محلی ارائه خدمات در هتل های ما را بهبود خواهد داد و در نهایت باعث افزایش ارزش شرکت ما خواهد شد." آکوردهتلز در حال حاضر ۷۱ هتل در ده کشور خاورمیانه را اداره می کند.

نظر شما