شايد اين نخستين بار باشد كه آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني با اين صراحت پاسخ آنهايي را مي‌دهد كه از نگاه او از پايان جنگ با عراق ناراحت هستند. براي آنها مثال مي‌آورد و از صدامي مي‌گويد كه بعيد نبوده است جنايت حلبچه را در شهرهاي بزرگ ايران و حتي تهران تكرار كند. اين‌بار از تعبير «جام زهر» امام هم مي‌گويد. تعبيري كه او مي‌گويد امام دو، سه ماه پس از قطعنامه به او از شيريني پايان جنگ گفته بوده است. او اما گلايه‌هاي ديگري هم دارد. گلايه‌هايي كه مي‌گويد از سوي جانبازان و رزمنده‌ها هم مطرح مي‌شود. او از اقليت تندرو و مدعيان پرهياهوي امروز مي‌گويد كه به تعبير او حتي بوي باروت جنگ هم به مشام‌شان نرسيده است.

به گزارش انتخاب آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني در ديدار جمعي از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس گفت: اگر تاريخ جنگ را بدون تعصبات سياسي بنويسند، هيچ عقل سليمي نمي‌تواند ذره‌اي به خود شك دهد و ترديد كند كه ايران به اهداف خود نرسيده است، اما متاسفانه اين روزها شاهديم كه تاريخ ملي كشور با اهداف سياسي تحريف مي‌شود.

ایشان با تاكيد بر اهميت وحدت براي كشور و هشدارهاي قرآن به مسلمانان كه نزاع شما را فشل مي‌كند و هيبت‌تان را مي‌برد، گفت: اكنون نيز ملت ايران به مراتب محتاج وحدت محكم‌تري از دوران دفاع مقدس است. هر چند اختلاف سليقه و بحث بر سر موضوعات براي بهتر شدن امور نه تنها بد نيست كه حتي به قول پيامبر اسلام(ص) در «اختلاف امتي رحمه»، خوب است، اما كساني كه مي‌خواهند وحدت كشور را مخدوش كنند بايد بدانند اين كار با هر هدف و توجيهي، خيانت به آرمان‌هاي امام، مردم و شهيدان است. ايشان با اشاره به خطر وجود تروريست‌ها در منطقه گفت: تكفيري‌ها كه كينه‌هاي تاريخي نسبت به شيعيان و به خصوص ايران دارند، منطقه را نا امن كرده‌اند و دل‌شان به گسترش اختلافات در ايران خوش است تا دامن بزنند و در داخل نيز گروهي معلوم نيست چه هدفي دارند كه مدام بر طبل تفرقه مي‌كوبند!آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني در ادامه گفت: متاسفانه شاهديم در سالروز جنگ و آغاز هفته دفاع مقدس، رزمندگان ديروز جنگ كه هم اسير شدند، هم جانبازند و هم شهيد داده‌اند، گلايه مي‌كنند كه يك اقليت تندرو و مدعيان پر هياهوي امروز، خود را ميراثبرمي‌داند و از مردم طلبكاري دارد و وقتي در ماهيت آنان دقيق مي‌شويم، حتي بوي باروت جنگ هم به مشام‌شان نرسيده است. 

نظر شما