twitter share facebook share ۱۳۹۴ مهر ۰۲ 270

پایگاه خبری لبنانی العهد به نقل از منابع آگاه عرب نوشت: تماس های سوری ها و مصری ها در خلال چهار ماه گذشته به بالاترین سطح رسیده و نشستی در سطح رییسان دو کشور در هفته های آینده برگزار خواهد شد. به گزارش ایرنا، العهد به نقل از این منابع افزود: تصمیم برای برگزاری ملاقات بشار اسد و عبدالفتاح السیسی گرفته شده و اکنون مقدمات آن از جمله بررسی زمان دقیق این ملاقات در

حال بررسی است.

این پایگاه خبری لبنانی خاطرنشان کرد که روابط مصر و سوریه در خلال ماه های گذشته دچار تحولات بزرگی شده و ارتش مصر حتی تجهیزات نظامی و مهمات در اختیار ارتش سوریه قرار داده است.العهد تصریح کرد: قاهره تلاش دارد تا معادله ای را برای برقرار تماس بین دولت سوریه و برخی طیف ها از مخالفان معتدل پیدا کند و در چارچوب این تلاش همایش برخی از مخالفان سوری بود که مصر تقریبا دو ماه گذشته میزبان آن بوداین پایگاه خبری در ادامه نوشت که تحولات در روابط مصر و سوریه با تحولات در منطقه و سوریه به ویژه اعلام آمادگی صریح روسیه برای مداخله نظامی در سوریه و جنگ با تروریسم همزمان شده است.
 
این پایگاه خبری لبنانی اضافه کرد: اکنون نگاه ها به اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل دوخته شده که قرار است در پایان ماه جاری میلادی در نیویورک برگزار شود.
ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه قرار است به طور مفصل از موضع رسمی روسیه در باره جنگ علیه تروریسم سخن بگوید.
این پایگاه خبری لبنانی به نقل از منابع فرانسوی فاش کرد: جان کری وزیر خارجه آمریکا در دیدارهای اخیر در برلین و لندن با همپیمانان اصلی آمریکا در اروپا ، آمادگی های غرب برای برگزاری مذاکرات گسترده همه طرف های ذی ربط در بحران سوریه ( روسیه ، ایران ، عربستان و ترکیه) را بررسی کرد.
 
منابع فرانسوی گفته اند که این مذاکرات و ملاقات ها در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل در اوایل ماه اکتبر برگزار خواهد شد.

نظر شما