رئیس سازمان حج و زیارت اعلام کرد: تکلیف ۲۴۶ زائر ایرانی هنوز مشخص نیست که با توجه به روند جستجو‌ها، متاسفانه انتظار جان باختن بیشتر آن‌ها دور از ذهن نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رئیس سازمان حج و زیارت گفت: ۱۹ کانتینر از ۲۱ کاتنتیر حامل حداقل ۳ هزار زائر جان باخته، هنوز تخلیه نشده است و پیش بینی می‌شود با توجه به وجود حداقل ۱۲۰۰ زائر جان باخته در سردخانه‌های مکه، شمار جان باختگان فاجعه منا مجموعا به ۴۷۰۰ نفر برسد.

به گفته اوحدی تکلیف ۲۴۶ زائر ایرانی هنوز مشخص نیست که با توجه به روند جستجو‌ها، متاسفانه انتظار جان باختن اکثر آن‌ها دور از ذهن نیست. اگر قرار بود مفقودان زنده باشند، باید در این چند روز به کاروان‌هایشان برمی‌گشتند یا جزو مجروحان و مصدومان شناسایی می‌شدند؛ بنابراین بیش از دو سوم مفقودان جزو جان‌باختگان هسند و اگر فرض را بر این بگذاریم، تعداد کشته‌شده‌ها بالغ بر ۴۰۰ نفر است.

برخی رسانه‌ها از تصمیم عربستان سعودی برای دفن خودسرانه تعداد زیادی از اجساد شناسایی نشده به بهانه جلوگیری از شیوع بیماری خبر داده بودند. اما مقامات ایران تاکید کردند که هیچ مجوزی برای دفن جان باختگان ایرانی به عربستان سعودی داده نشده است.

نظر شما