به گزارش خبرگزاری صدای آمریکا روسیه روز پنجشنبه به حملات هوایی در سوریه ادامه داد. خبرگزاری های غربی به نقل از برخی فعالان سوریه می گویند عملیات هوایی روسیه شبه نظامیان مورد حمایت «سازمان اطلاعات مرکزی» آمریکا یا سیا را هدف قرار داد.

روسیه می گوید حملات روز پنجشنبه «تروریست ها» را هدف قرار داده است. خبرگزاری رویترز به نقل از رهبر گروه لواء صقور الجبل گزارش داده است که در دو حمله هوایی روسیه در روز پنجشنبه کمپ آموزشی تحت اداره این گروه مورد حمله قرار گرفت. گزارش شده است که اعضای این گروه با سازماندهی سیا در قطر و عربستان آموزش نظامی دریافت کردند.

در همین حال روز پنجشنبه، سرگئی لاوروف وزیر امورخارجه روسیه در سازمان ملل متحد گفت روسیه ارتش آزاد سوریه را گروهی تروریستی نمی داند و این گروه باید بخشی از راه حل سیاسی سوریه باشد. این در حالی است که این گروه مورد حمایت غرب روز چهارشنبه گفت در حملات هایی روز چهارشنبه روسیه یک فرمانده این گروه کشته شد

آقای لاوروف در کنفرانس خبری روز پنجشنبه ابعاد حقوقی حملات ائتلاف تحت رهبری آمریکا به داعش در سوریه را به پرسش کشید و گفت این حملات در شورای امنیت بررسی نشده و مورد رضایت دولت سوریه نبوده است.

او همچنین در پاسخ به خبرنگاران که آيا روسیه گروه های مورد حمایت سیا را بمباران کرده گفت وزارت دفاع روسیه گفته است ما مواضع داعش و گروه های مرتبط با آن را بمباران کردیم.

نظر شما