به گزارش گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی در حاشیه مراسم استقبال رسمی از پیکر جانباختگان فاجعه منا که صبح دیروز در فرودگاه مهرآباد برگزار شد، گفت: اولین قدم از اقداماتی که قرار بود جمهوری اسلامی ایران انجام دهد، به منصه ظهور رسید و تعدادی از اجساد پاک قربانیان به کشور بازگردانده شد و فردا در مراسم رسمی در استان‌هایی که این قربانیان به آنجا تعلق دارند تشییع انجام می‌شود.

 

وی ادامه داد: گام دوم شناسایی سایر اجساد مطهر است که این کار به سرعت پیگیری خواهد شد و در مراحل بعد اقدامات دیگری که باید در قبال این حادثه انجام شود، صورت می‌گیرد.

روحانی تأکید کرد: باید روشن شود افرادی مقصر بوده‌اند و یا نه و اگر ثابت شود عده‌ای از مأمورین در این حادثه تقصیر داشتند ما به هیچ عنوان از خون عزیزانمان نخواهیم گذشت.

رئیس جمهور کشورمان با بیان اینکه زبان ما در این حادثه زبان عاطفه، برادری و ادب و در جای لازم از زبان دیپلماسی هم استفاده شد تأکید کرد: اگر هم لازم باشد جمهوری اسلامی ایران از زبان اقتدار خودش نیز استفاده خواهد کرد.

وی همچنین با بیان اینکه این حادثه آزمونی برای دولت عربستان سعودی، سازمان‌های بین‌المللی و کشورهای اسلامی نیز بود تصریح کرد: واقعیت این مسئله باید بطور کامل برای ما روشن شود و از طریق یک کمیته حقیقت‌یاب، همه ملت‌ها و دولت‌های اسلامی باید بدانند چرا این فاجعه به وقوع پیوست و باید مطمئن شوند برای سالهای آینده چنین فاجعه‌هایی به وقوع نمی‌پیوندد.

نظر شما