گروهی از مخالفان توافق هسته‌ای روز یکشنبه با تجمع و تلاش برای ورود به کلاس درس اخلاق آیت‌الله جوادی آملی در قم، باعث تعطیلی آن شدند. این افراد به رد نشدن توافق هسته‌ای ایران و شش قدرت جهانی در مجلس و پایان داده شدن به تحصن روز شنبه در مسجد اعظم قم اعتراض داشتند.

خبرگزاری ایرنا در گزارش خود، این افراد را «جمعی از طلاب و روحانیون که به برجام (برنامه اقدام جامع مشترک) و نوع برخورد نيروی انتظامی با تحصن‌كنندگان در مسجد اعظم اعتراض داشتند» توصیف کرده است.

بنابراین گزارش، پس از ورود این عده و تجمع آن ها در مسجد اعظم، برخی دیگر از طلاب به آن‌ها اعتراض کرده‌اند که چرا سبب «به هم ریختن جو مسجد» و تعطیلی کلاس آیت‌الله جوادی آملی شده‌اند.

به گزارش ایرنا، یکی از روحانیون پس از دقایقی از تجمع این افراد، در جمع آن‌ها حاضر شده و گفته است که پیامشان را به آیت‌الله جوادی آملی رسانده و بعد از آن، «تعطیلی» کلاس درس را اعلام کرد.

خبرگزاری ایرنا می‌گوید قرار  بوده سعيد جليلی (مذاکره‌کننده ارشد در گفت‌وگوهای ایران و ۵+۱ در دوره محمود احمدی‌نژاد و از مخالفان برجام)، سه‌شنبه شب در مدرسه فيضيه قم سخنرانی کند. اما پس از لغو این سخنرانی، گروهی از طلاب و دانشجویان بسیجی از صبح چهارشنبه در این مدرسه و بعد ازظهر آن روز هم در مقابل دفتر رئيس مجلس شورای اسلامی درقم تحصن کرده‌اند. آنها سپس، از پنجشنبه شب، به مسجد اعظم قم می‌روند و در آنجا تحصن می‌کنند که تا روز شنبه (ديروز) ادامه داشته است. این تحصن با دخالت نيروی انتظامی به هم خورده است. متحصنین به آنچه «عدم رعایت خطوط قرمز در برجام» می‌نامند، معترض بودند.

به گزارش ایرنا، این افراد که «به علت مخالفت تولیت آستان اهل بیت از برگزاری این تجمع در داخل مسجد اعظم، در حیاط این مسجد تحصن کرده بودند»، قصد داشتند به گروهی از طلاب و دانشجویان بسیجی که از روز دوشنبه گذشته در مقابل مجلس در تهران تحصن کرده و چادر زده بودند بپیوندند.

اما با حضور نیروی انتظامی و متفرق شدن متحصنین مقابل مجلس در عصر شنبه، مأمورین انتظامی قم هم به مسجد اعظم رفته و با اعلام غیر قانونی بودن این تجمع، به تحصن طلاب و دانشجویان در آنجا پایان دادند. بنابراین گزارش، چند نفر هم بازداشت شده بودند که پس از ساعاتی آزاد شدند.

نظر شما