«به موقع جواب می‌دهیم.» این جمله را روز گذشته رئیس‌جمهوری خطاب به مخالفان توافق هسته‌ای بیان کرد.

به نوشته روزنامه آرمان امروز حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی در همایش ملی روستا با اشاره به اینکه در مذاکرات اخیر کار بسیار عظیمی شده است، اظهار کرد: اگر 100سال اخیر و تاریخ همه کشورهای در حال توسعه را بررسی کنیم، سراغ نخواهیم داشت که شش قدرت دنیا در برابر یک کشور در حال توسعه قرار گرفته باشند، اما جمهوری اسلامی ایران دو سال در مذاکرات پیاپی به سندی دست یافت که در نهایت هیچ‌کس نمی‌گوید ایران در این مذاکرات ناموفق بوده است.

در خصوص فاجعه منا روحانی با اشاره به اینکه در خیابان‌های منا دوربین‌های مدار بسته وجود دارد و لحظه به لحظه تمام خیابان‌ها قابل رویت است و حتی می‌توان تصویر و فیلم یک فرد را دید، اظهار کرد: چطور ممکن است در سرزمینی با این همه امکانات با پول نفت چنین اتفاقی بیفتد، در حالی که در روز عید قربان حتی مشخص است چه ساعتی حجاج کدام کشور برای رمی جمرات می‌آیند. وی با اشاره به اینکه بی‌تدبیری در آغاز حادثه و ادامه مساله و تشنه ماندن برای ساعت‌های متمادی حجاج در کشوری که این همه ثروت و تجهیزات دارد قابل قبول نیست، ادامه داد: من به یاد دارم در سال63 که به حج مشرف شدم در آسمان عرفات هلی‌کوپترها در پرواز بودند و وضعیت را بررسی می‌کردند و قابل قبول نیست که این حادثه در کشوری با این همه امکانات اتفاق بیفتد. روحانی با اشاره به اینکه دولت به مسئولیت خود در مورد حادثه منا واقف است، خاطرنشان کرد:‌ ندای مظلومیت مردم در حضور سران کشورهای جهان در سازمان ملل متحد به گوش جهانیان رسانده شد و وزیر خارجه که یکی از قهرمانان ملی ما در تاریخ است، همه تلاش خود را برای رساندن این صدا به گوش مسئولان جهانی و مسئولان سازمان ملل انجام داد.

روحانی با بیان اینکه هر چه داریم و در این دو سال به دست آورده‌ایم، در سایه‌ امید و حضور و مشارکت و فعالیت و تلاش مردم بوده است خاطرنشان کرد: اگر توانستیم در مذاکرات هسته‌ای به افتخار بزرگ تاریخی برسیم از حضور مردم است؛ البته از برخی‌ حرف‌ها بگذریم که من به موقع جواب می‌دهم. وی افزود: من رهبری از رهبران دنیا را در سازمان ملل ندیدم که اعتقاد به موفقیت ایران در مذاکرات نداشته باشد به غیر از یک استثنا و آن هم رژیم غاصب اشغالگر قدس که عصبانی است.

 

نظر شما