به گزارش خبرنگار ایلنا، سیدحسن هاشمی در برنامه هفته سلامت بانوان که به صورت مشترک از سوی وزارت بهداشت و معاونت امور بانوان ریاست جمهوری برگزار شد، گفت: وضع غذای ما اصلاً مناسب نیست، امیدواریم تصمیماتی در مجلس و دولت گرفته شود که برای متخلفان در حوزه تغذیه، بازدارندگی داشته باشد.

وزیر بهداشت تاکید کرد: ما بدون بازدارندگی نمی‌توانیم به وظیفه خود عمل کنیم و یک عده که در کشور همیشه مطالبه‌گر هستند و می‌مانند، بدانند اگر امکانات نظارتی و بازدارندگی به ما بدهند، ما می‌توانیم متخلفان را شناسایی کرده و با آن‌ها برخورد قاطع انجام دهیم.

وی به موضوع روغن پالم و عدم بازدارندگی قوانین اشاره کرد و گفت: ما متخلفان غذایی را شناسایی می‌کنیم، اما جریمه دادگاه برای آن‌ها بسیار کم است، به طور مثال؛ بزرگ‌ترین متخلف در این زمینه را تنها ۳ میلیون تومان جریمه کردند و برای بهداشت محیط نیز جریمه ۵ هزار تومانی درنظر گرفته‌اند که این اعداد اکنون کارآمدی ندارد و ابزار لازم برای بازدارندگی موجود نیست.

وزیر بهداشت ادامه داد: حتی در موضوع گوشت نیز وظیفه نظارت با دامپزشکی و ناظر آن است، اما در کمال تعجب مشاهده می‌کنیم که حقوق ناظر دامپزشکی را شخص تولیدکننده گوشت می‌پردازد، حال در این میان آیا ناظر می‌تواند نسبت به گوشت تولیدی اعتراض کرده و خواستار معدوم شدن آن شود؟ مسلماً اینطور نیست و اگر دستور به معدوم شدن بدهد، تولیدکننده حقوقش را پرداخت نخواهد کردو هیچ کس نیز به دنبال قطع شدن حقوق و دستمزدش نیست.

 

 

نظر شما