عزاداران حسيني در چهارگوشه جهان در سالروز واقعه غمبار عاشورا به ياد سيد و سالار شهيدان امام حسين(ع) و ياران باوفاي ايشان اشک ماتم ريختند. ديروز خبرگزاري‌هاي بين‌المللي از برگزاري مراسم عاشورا در آسيا،اروپا،آمريکا و آفريقا خبر دادند.

در همين رابطه،مراسم عزاداري سالار شهيدان در شب عاشورا با حضور شيعيان و علاقه مندان اهل بيت (ع) در نقاط مختلف اروپا از جمله صربستان، يونان ، ايتاليا ، انگليس ، آلمان و اسپانيا برگزار شد.

در انگلیس مراسم عزاداري ابا عبدالله الحسین علیه السلام با حضور گسترده شيعيان و دوستداران اهل بيت عصمت و طهارت علیهم السلام در مساجد، حسينيه ها و تکاياي شهرهاي مختلف برگزار شد و هزاران تن از شيفتگان اهل بيت عصمت و طهارت علیهم السلام در شب عاشورا، به نوحه خواني و سينه زني پرداختند.

در سوریه نیز مراسم عزاداري عاشوراي حسيني علاوه بر زینبیه در شهرک‌هاي محاصره شده «فوعه» و «کفريا» در شمال غرب این کشور برگزار شد.  

همچنین منابع لبناني از برگزاري راهپيمايي بزرگ عزاداران حسيني در منطقه ضاحيه بيروت به مناسبت روز عاشورا خبر دادند. همزمان با اين راهپيمايي، مراسم عزاداري اباعبدالله الحسين (ع) در ديگر نقاط لبنان نيز برگزار شد.  

در کابل مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان تحت تدابیر امنیتی شدید برگزار شد. مردم شهرهاي مختلف افغانستان با برپايي آيين هاي عزاداري در خيابان ها و مساجد اين کشور عشق و ارادت خود را به حضرت اباعبدالله الحسين (ع) ابراز کردند. «محمد اشرف غني» رئيس جمهوري افغانستان در اجتماع عزاداران مسجد «اميد سبز» درغرب کابل، حضور يافت و براي آنان سخنراني کرد. «عبدالله عبدالله» رييس اجرايي دولت افغانستان نيز با حضور در جمع گسترده ارادتمندان حضرت اباعبدالله الحسين علیه السلام در مسجد خاتم النبيين به ايراد سخنراني پرداخت. 

اما تجمع شیعیان در پاکستان و بنگلادش هدف حملات تروریستی قرار گرفت که مجموعا 25 کشته برجای گذاشت، ضمن اینکه در بحرین، مصر و مالزی نیز، شیعیان بیش از پیش از سوی مقامات نظامی و امنیتی تحت فشار قرار گرفتند. در مصر مسجد رأس الحسین بسته شد و در مالزی نیروهای امنیتی با یورش به حسینیه امام رضا علیه السلام اقدام به دستگیری تعدادی از عزاداران نمودند.

 

نظر شما