وزارت خارجه روسیه از سفرهای متعدد هیات‌های گروه مخالف دولت دمشق موسوم به ارتش آزاد سوریه به مسکو، پایتخت آن کشور خبر داده‌ است.

به گزارش تلویزیون پرس تی وی به نقل از«اینترفکس» میخائیل بوگدانوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه، دوشنبه (4 آبان) در پاسخ به این سوال که آیا ارتش آزاد سوریه، هفته گذشته به مسکو سفر کرده است یا خیر، گفت: «بله، آنها اینجا بودند، این هفته نیز به اینجا آمدند.»

این تحولات در حالی رخ داده‌اند که عصام الریس سخنگوی این گروه روز گذشته هر گونه همکاری با روسیه را منوط به توقف حملات هوایی علیه مواضع ارتش آزاد در سوریه کرده بود.

وی گفت ارتش آزاد پیشنهاد کمک نظامی روسیه را رد نمی‌کند.

بر پایه گزارش‌ها، عصام الریس سخنگوی این گروه پیشتر اعلام کرده بود ارتش آزاد به روسیه بی‌اعتماد است و به کمک نظامی این کشور نیازی ندارد.

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه دوم آبان اعلام کرد مسکو آماده است تا زمانی که ارتش آزاد سوریه با گروه‌های تندرو از جمله داعش بجنگد از این گروه حمایت نظامی کند.

در عین حال به گفته کرملین ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه برای دومین بار با ملک سلمان، پادشاه عربستان که از حامیان تروریست‌های فعال در سوریه به شمار می‌رود، مکالمه تلفنی داشته است.

نظر شما