یک‌روز بعد از انتقادهای حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران از بازداشت روزنامه نگاران در تهران، رئیس قوه قضاییه ایران در واکنش به این سخنان، بار دیگر هشدار داد با رسانه‌های به گفته او «مرتبط با اجانب»، برخورد جدی خواهد شد.

صادق لاریجانی، رئیس قوه قضاییه روز دوشنبه، ۱۸ آبان در جمع مسوولان عالی قضایی گفت «گاهی به بهانه نقد یا گزارش حتی کارهای خلاف امنیت کشور صورت می‌گیرد و برخی رسانه‌ها به تشویش اذهان عمومی و اخلال در امنیت کشور می‌پردازند که باید با آن برخوردی جدی شود.»

وی افزود: «اگر رسانه‌ای به جای نقش آگاهی‌رسانی، برای اجانب کار کند و با گرفتن پول، اطلاعاتی بدهد، حتی اگر عنوان جاسوسی نداشته باشد، اما اتهام فعالیت بر خلاف امنیت کشور را می‌توان به آن داد و دستگاه قضایی نمی‌تواند در این زمینه غفلت کند.»

واکنش صادق لاریجانی به سخنان روز یکشنبه حسن روحانی در آئین افتتاحیه بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات ایران است. 

در روزهای گذشته اخباری مبنی بر بازداشت برخی از روزنامه نگاران منتشر شد.

آقای روحانی روز یکشنبه در انتقاد از بازداشت های اخیر ، گفت« :شما از برخی از نشریات می فهمید که فردا چه کسی دستگیر می شود، فردا کجا تعطیل می شود، آبروی چه کسانی باید رفته شود.»

رئیس جمهوری همچنین با اشاره به اینکه برخی رسانه ها از تنبیه و توقیف مصون هستند، گفت این نشریات «گاهی هم به عنوان پلیس مخفی» عمل می کنند.

بازداشت این روزنامه نگاران یک ماه بعد از سخنرانی آیت الله خامنه ای، رهبر ایران صورت می گیرد. وی در آن سخنرانی نسبت به نفوذ آمریکا هشدار داده بود.

بعد از این سخنان، محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران، نیز تلاش برای نفوذ در ایران پس از توافق هسته‌ای را فتنه‌ چهارم دانست

علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران می‌گوید بازداشت‌های اخیر به قصد تسویه حساب سیاسی صورت گرفته است. او تنها مقام امنیتی سیاسی نیست که چنین اعتقادی دارد. عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور ایران نیز روز دوشنبه، در حاشیه نشست سفرا و استانداران گفت که به عنوان رئیس شورای امنیت از دلایل و جزئیات این بازداشتها خبر ندارد.

آقای رحمانی فضلی گفت «قرار شد قوه قضائیه مدارک خود را به من به عنوان رئیس شورای امنیت نشان دهد.»

 

نظر شما