رئیس سازمان حج و زیارت ایلام گفت: چهار دفتر زیارتی در سطح استان زیر نظر این سازمان فعالیت می‌کنند و از امروز آماده صدور ویزا برای زائران اربعین هستند.

«غلامرضا ممیز» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، اظهار کرد: چهار دفتر به نام‌های «الغدیر»، «توحید»، «اهل‌بیت» و «معین زائر» در مرز مهران که زیر نظر سازمان حج و زیارت استان فعالیت می‌کنند آماده صدور ویزا برای زائران اربعین هستند.

وی بابیان این‌که سه دفتر صدور ویزا در شهر ایلام و یک دفتر در مرز مهران مستقر است، افزود: زائران پیش از مراجعه به این دفاتر از طریق سامانه «سماح» ثبت‌نام و مدارک را به دفتر تحویل دهند.

ممیز با تأکید بر این‌که صدور ویزا برای زائران حداکثر یک روز تا دو روز زمان می‌برد، خاطرنشان کرد: از امروز این دفاتر در سطح استان فعالیت خود را رسماً آغاز می‌کنند و مردم می‌توانند برای گرفتن ویزا مراجعه کنند.

رئیس سازمان حج و زیارت ایلام ادامه داد: زائران عتبات عالیات دقت داشته باشند که کشور عراق به‌هیچ‌عنوان زوار بدون ویزا و گذرنامه را پذیرش نمی‌کند، پس زوار علاقه‌مند سفر به عراق، با داشتن گذرنامه و ویزا به مرز مهران مراجعه کنند.

وی خاطرنشان کرد: در استان ایلام دو نوع ویزا ارائه می‌شود که یک نوع ویزا به‌صورت انفرادی و تکی با هزینه 40 دلار و یک نوع ویزای گروهی با نرخ 30 دلار خواهد بود.

نظر شما