به گزارش خبرآنلاین ، آیت الله احمد جنتی در نماز جمعه این هفته تهران،خطاب به نیروی انتظامی از تلاش آنها در مراقبت از حجاب و عفاف در جامعه قدردانی کرد و گفت: برادران ناجا مردانه و قاطعانه در مقابل هتک حرمت حجاب ایستاده اند، به ویژه درمقابل کسانی که در ماشین ها بی حجابی را ترویج می‌دهند و ما از آن‌ها تشکر کرده و خدا قوت می گوییم.

امام جمعه موقت تهران در ادامه سخنانش با اشاره به نزدیک شدن سالروز 9 دی خاطر نشان کرد: وحدت شما و حمایت رهبری باعث شد که همگان به صحنه بیایند و در یک روز آتش فتنه را خاموش کردید، بنابراین معتقدم همچنان باید مثل همان روز 9 دی همیشه در صحنه باشید. 9 دی ایام الله است و باید محترم شمرده شده و همیشه حفظ شود.

دبیر شورای نگهبان در خصوص انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی و با اشاره به ثبت‌نام تعداد قابل توجهی از افراد برای شرکت در این دو انتخابات گفت:‌ متاسفانه آمار ثبت نامی ها چه در خبرگان و چه در مجلس شورای اسلامی بسیار بالا رفته است. سوال ما این است که آیا همه کسانی که برای انتخابات خبرگان ثبت‌نام کردند خود را مجتهد می‌دانند؟ یا کسانی که حتی یک صفحه به زبان عربی نمی توانند قرائت کنند با چه انگیزه ای ثبت‌نام کرده‌اند چرا این طور این افراد زحمت درست می‌کنند.

امام جمعه موقت تهران بااشاره به برخی اظهارنظر ها در رابطه با تائید صلاحیت‌ها خاطرنشان کرد:‌ بعضی ها می‌گویند صلاحیت ها را باید به انتخاب و رای مردم واگذار کنیم و اگر مردم به کسی رای دادند صلاحیت اش تائید شده است؛ این حرف یعنی قانون هیچ است.چنین کاری را هیچ کجای دنیا انجام نمی دهند و سابقه ندارد. در ایران شورای نگهبان است و در جاهای دیگر نهادها و مراجع دیگری برای تائید صلاحیت ها وجود دارد.

وی ادامه داد: برخی توقع دارند حالا که شورای نگهبان می خواهد نظارت کند همه را یکباره تائید کند، اما مسأله حق الناس مطرح است .

وی اضافه کرد: در انتخابات سال 88 ، 40 میلیون شرکت کرده و رای دادند . کسانی بودند که معتقد به ابطال آرای این 40 میلیونی بودند، اما این حق مردم بود و رهبری و شورای نگهبان بودند که این حق را حفظ کردند اما برخی می خواستند آن را باطل کنند. هنوز هم برخی در همین خط بازی می‌کنند.

جنتی ادامه داد: آن‌ها که سال 88 سکوت کردند و با عناوین مختلف از فتنه گران حمایت و گاه به گاه دفاع می‌کنند ؛ دارند در زمین آمریکا بازی می‌کنند و 22 بهمن مردم به آن‌ها پاسخ خواهند داد.

وی در ادامه با اشاره به نمازگزاران تهرانی حاضر در نماز جمعه یادآورشد که مردم، همین ها هستند. مگر مردم دیگر چه کسانی می خواهند باشند!

 

نظر شما