به گزارش پایگاه اینترنتی شبکه خبری العالم، تارنمای روزنامه سعودی "سبق" همگام با برخی تبلیغات در شبکه های اجتماعی از جمله فیس بوک و توییتر با انتشار گزارشی سعی کرد تا ایران و بطور مشخص حجاج ایرانی را عامل این حادثه معرفی کند.

این روزنامه مدعی شد که حادثه منی پس از به راه افتادن کاروان های بزرگی از حجاج ایرانی از مسیر بازار العرب روی داد. سبق همچنین ادعا کرد که حجاج ایرانی قبل از حادثه منا حاضر به بازگشت نشدند. نویسنده در جای دیگری افزود " حجاج ایرانی به آموزش های ارائه شده گوش ندادند و آنها را نادیده گرفتند و با ما برخورد کردند و قبل از حادثه منا شعارهایی را فریاد می زدند."

سبق در ادامه نوشت " حجاج ایرانی معمولا در مراسم حج مرتکب خلاف هایی می شوند" و در همین رابطه به مراسم برائت از مشرکین اشاره کرد که ایران همواره در داخل مقر بعثه خود آن را برپا می دارد.

سبق افزود: "  ایران همواره سعی دارد تا حج را به صحنه سیاسی تبدیل کند و طی آن با مخالفان خود به ستیزه جویی می پردازد و از برخی حجاج خود برای درگیر شدن با سایر حجاج و نیروهای امنیتی سوء استفاده می کند."

اینگونه ادعاها درشرایطی مطرح می شود که مراسم برائت از مشرکین یک روز قبل و در آرامش کامل با حضور حجاج ایرانی برگزار شده بود.

ادعاهای واهی در باره حاجیان ایران همچنین درحالی در برخی رسانه های عربستان منتشر می شود که  بعثه حج ایران به گواهی مقام های سعودی و حجاج سایر کشورها از سازمان یافته ترین بعثه ها بشمار می رود و نسبت به مقررات حج و حفظ امنیت آن کاملا پایبند است.

سبق درادعای بچه گانه شگفت انگیز دیگری که فقط وهابی های فارغ التحصیل مدرسه آل سعود آن را باور می کنند، در بخش دیگری از گزارش خود ایران را متهم کرد که " قرآن های تحریف شده در میان حجاج توزیع می کند که از ایران آمده است و آنها را با قیمت بسیار کم به فروش می رساند که به شکل زیبایی تزیین شده اند تا بدین ترتیب چهره عربستان را خدشه دار کند." بدون آنکه بگوید این قرآن ها چگونه از فرودگاههای سعودی در جده و مدینه منوره وارد عربستان شده است.

سبق همچنین ایران را به " دست داشتن در حادثه تونل المعیصم" در سال 1989 متهم کرد و مدعی شد که حجاج کویت با هماهنگی طرفهای ایرانی از گازهای سمی استفاده کردند تا " هزاران حاجی را در تونل المعیصم " به قتل برساند.

نظر شما