twitter share facebook share ۱۳۹۴ مهر ۰۴ 495

به گزارش بی بی سی، ارتش آمریکا اذعان کرده است که یک گروه از شورشیان سوری تحت آموزش، خودروها و مهمات خود را به جنگ‌جویان مرتبط با القاعده تحویل داده‌اند.

به گفته ارتش آمریکا یک یگان از این شورشیان در هفته جاری، شش خودروی باری و مهمات خود را به جبهه النصره تسلیم کرده‌اند تا احتمالا به ازای آن یک معبر امن به دست بیاورند.

کنگره آمریکا با پرداخت ۵۰۰ میلیون دلار برای آموزش و تجهیز حدود ۵ هزار شورشی برای جنگ با شبه‌نظامیان دولت اسلامی موافقت کرده است.

اما ارتش آمریکا می‌گوید اولین گروه ۵۴ نفره از این افراد آموزش دیده به دست جبهه النصره متلاشی شده‌اند.

ژنرال لوید آستین، هفته پیش به قانون‌گذاران آمریکایی گفته است که تنها "چهار یا پنج" شورشی که از سوی آمریکا آموزش دیده‌اند، هنوز در حال جنگ‌اند.

جف‌ دیویس سخنگوی پنتاگون روز جمعه گفته است که "متاسفانه ما دریافته‌ایم که واحد "نیروهای سوریه " در واقع شش خودروی باری و بخشی از مهمات خود را به گروهی داده که ظن وابستگی اش به جبهه النصره می‌رود."

او افزوده است که خودروها و مهمات واگذار شده، یک چهارم کل تجهیزاتی هستند که در اختیار این یگان گذاشته شده بود.

سرهنگ رایدر گفته است "اگر این موضوع درست باشد، گزارش واگذاری تجهیزات اعضای گروه "نیروهای سوریه نوین" به جبهه النصره بسیار نگران کننده است و ناقض دستورالعمل برنامه آموزش و تجهیز آنهاست."

لورا بیکرز گزارشگر بی‌بی‌سی می‌گوید این برنامه آموزش و تجهیز هنوز در مراحل اولیه است اما این حادثه تازه ترین نمونه در مجموعه ناکامی‌های مربوط به این برنامه است.

 

 

نظر شما