ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه در سخنان خود در سازمان ملل ضمن بیان اینکه سازمان ملل از موضوعیت خود خارج شده، به انتقاد از کشورهایی پرداخت که با تکیه بر قدرت خود، برای دست یازیدن به اقدامات یکجانبه لزومی به اخذ اجازه از سازمان ملل نمی بینند. او با تأکید بر اینکه نمی توان یک الگو را به سایرین دیکته کرد افزود:« اعمال زورمندانه تغییرات نتایج فاجعه باری در پی دارد. همانگونه که در خاورمیانه شاهد بودیم مردم خواهان تغییر بودند اما به جای اصلاحات، با مداخله جویی سایر کشورها، نتایجی جز فقر و خشونت عایدشان نشد».

وی با اشاره به اینکه خلأ قدرت ایجاد شده در خاورمیانه به تروریسم انجامید گفت:«بسیاری از اعضای داعش عضو پرسنل نیروهای مسلح عراق بودند که بر اثر جنگ آمریکا در عراق از کار بیکار شدند، یا از لیبی می آیند که در نتیجه قطعنامه سازمان ملل بدین جا رسید، یا مخالفان معتدل اسد هستند که پس از تجهیز و آموزش به داعش ملحق می شوند. در این شرایط صحبت از خطر تروریسم بین الملل و چشم پوشی از شیوه های تأمین منابع مالی آن غیرمسئولانه است».

پوتین خاطر نشان کرد:« اشتباه است اگر با ارتش سوریه همکاری نکنیم چون آنانند که واقعا با تروریست ها می جنگند».

وی در ادامه با بیان اینکه مارا به بلندپروازی در منطقه متهم می کنند انگار خود برنامه های بلدپروازانه در منطقه ندارند گفت:« باید ائتلاف جهانی علیه تروریسم تشکیل شود و در این ائتلاف کشورهای اسلامی نقش کلیدی دارند چون داعش اسلام را به سخره گرفته است».

نظر شما