رهبر انقلاب در مراسم تحلیف افسران ارتش:

اندک بی‌احترامی به حجاج ایرانی موجب عکس‌العمل ایران خواهد شد

آیت الله خامنه ای به عربستان هشدار داد که اگر به مسئولیت خود در انتقال جسد قربانیان حادثه منا عمل نکند با "عکس‌العمل سخت و خشن ایران" روبرو می‌شود.

به گزارش ایسنا رهبر جمهوری اسلامی که صبح چهارشنبه، هشتم مهر در مراسم اعطای سردوشی به دانشجویان افسری در دانشگاه علوم دریایی بوشهر شرکت کرد بخش بزرگی از سخنرانی خود را به حمله به عربستان سعودی به خاطر حادثه منا اختصاص داد.

ایشان با اشاره به برخی گزارش‌ها مبنی بر جان باختن احتمالی بیش از پنج هزار نفر در حادثه منا، خواستار تشکیل یک کمیته حقیقت‌یاب با حضور کشورهای اسلامی از جمله ایران شد.

او افزود: «جمهوری اسلامی ایران تاکنون از خود خویشتن‌داری نشان داده و رعایت ادب اسلامی و حرمت برادری در دنیای اسلام را کرده است اما این را بدانند که دست ایران، برتر از خیلی‌ها است و امکانات بیشتری هم دارد و اگر بخواهد در مقابل عناصر اذیت کننده و موذی عکس‌العمل نشان دهد، اوضاع آنها خوب نخواهد بود و در هیچ صحنه هماوردی، حریف نخواهند شد.»

رهبر انقلاب در بخش دیگری از سخنان خود تهدید کرد که "اندک بی‌احترامی به دهها هزار نفر از حجاج ایرانی در مکه و مدینه و عمل نکردن به وظایف برای انتقال ابدان مطهر، عکس‌العمل سخت و خشن ایران را در پی خواهد داشت".

نظر شما