به گزارش ایرنا در شرایطی که اختلافات روسیه و عربستان سعودی برسر مساله سوریه با بمباران مواضع داعش توسط هواپیماهای روسی در این کشور به اوج خود رسیده است، «محمد بن سلمان» وزیر دفاع عربستان و معاون ولیعهد این کشور با «ولادیمیر پوتین» رییس جمهوری روسیه در پشت درهای بسته دیدار کرد.

روسیه 12 روز است که مواضع تروریست های داعش و دیگر گروه های تروریستی مورد حمایت عربستان سعودی و آمریکا را در سوریه بمباران می کند و این اقدامات به مسایل عمده مورد اختلاف مسکو و ریاض تبدیل شده است.
عربستان سعودی در نخستین روزهای بمباران هوایی مواضع داعش توسط جنگنده های روسی به همراه آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، ترکیه و قطر همپیمانان خود علیه سوریه، بیانیه مشترکی صادر و خواستار توقف این حملات شد.
روسیه به این خواسته ائتلاف ضدسوری توجه نکرده و حملات به مواضع تروریست ها در سوریه را افزایش داده و حتی در روز سه شنبه هفته گذشته با 26 موشک کروز از دریای خزر اهداف گروه تروریستی داعش را هدف قرار داد.

دیدار امروز وزیر دفاع عربستان سعودی با رییس جمهوری روسیه دومین دیدار وی با پوتین است ؛ در نخستین دیدار که روز 28 خرداد ماه در مسکو انجام گرفت، مساله یمن در محور مذاکرات قرار داشترسانه ها در آن زمان اعلام کردند محمد بن سلمان به مسکو رفته تا به ولادیمیر پوتین التماس کند که وی انصارالله را قانع کند با توقف جنگ در یمن بدون عذرخواهی عربستان موافقت کند.
وزیر دفاع عربستان با بسته ای از وعده های همکاری اقتصادی و فنی-نظامی به مسکو رفته بود تا موافقت روسیه را برای همراهی با این کشور در مساله یمن جلب و به آن در نجات از مرداب این کشور کمک کند.

نظر شما