به گزارش ایلنا، «محمد علی الحوثی» رئیس کمیته انقلابیون یمن در گفت‌وگو با روزنامه انگلیسی «ایندیپندنت»، آمریکا را مسئول بحران یمن خواند و گفت: «واشنگتن، عربستان را به جنگ علیه ما تحریک کرد. آمریکا سیاست خارجی تمامی کشور‌ها را به کنترل خود درآورده است و در همین راستا، شورای همکاری خلیج‌فارس را برای اجرای سیاست‌هایش تحت فشار می‌گذارد.»

محمد علی الحوثی با بیان این‌که «یمنی‌ها به دموکراسی ایمان دارند»، افزود: «جنبش انصارالله از طریق ریشه‌کن کردن فسادی که دولت مستعفی به راه انداخته بود، میلیارد‌ها دلار از پول‌های یمن را نجات داد. ما فساد را متوقف کرده و برای شناسایی ریشه‌های آن تلاش کردیم. شرکت‌های نفت آمریکایی و فرانسوی فاسد بودند، با پول مردم، مراسمی را در نیویورک برپا می‌کردند.»

این رهبر انصارالله درخصوص ادعا‌ها درباره حمایت ایران از این جنبش گفت: «اگر آن‌گونه که می‌گویند ایران به ما کمک می‌کرد، اکنون ریاض را تصرف کرده بودیم. تاکنون هیچ موشک ایرانی از یمن شلیک نشده، ما بر تانک‌ها و نفربرهای ایرانی سوار نشده‌ایم؛ سخن گفتن از کمک نظامی کاملا دروغ است.»

وی در ادامه اعلام کرد، جنبش متبوعش آمادگی خود را برای مشارکت در گفت‌وگوهای صلح در یمن اعلام کرده است چرا که این جنبش معتقد است «همه جنگ‌ها باید با گفتمان ملی متوقف شوند.»

 

نظر شما