کمال قلچداراوغلو رهبر حزب جمهوریخواه خلق ترکیه خواستار تغییر در سیاست خارجی ترکیه شد.

به گزارش ایرنا ، قلچداراوغلو بعد از دیدار با احمد داوداوغلو نخست وزیر ترکیه با اشاره به اینکه سیاست خارجی اشتباه ترکیه موجب سوق دادن این کشور به باتلاق خاورمیانه شده، افزود: از داوداوغلو خواستار تغییر 180 درجه ای در سیاست های خاورمیانه ای ترکیه شدم.
رهبر بزرگترین حزب مخالف ترکیه با تاکید بر لزوم استعفای وزیران کشور و دادگستری ترکیه بعد از حمله انتحاری روز شنبه در آنکارا گفت: در این دیدار خواستار استعفا و در صورت لزوم عزل این دو وزیر شدم، ولی داوداوغلو گفت که بعد از دریافت گزارش کارشناسی اگر کوتاهی در مورد حمله انتحاری صورت گرفته باشد، اقدام لازم را انجام خواهد داد.
رهبر حزب جمهوریخواه خلق گفت: حزب دمکراتیک خلق ها که دارای 80 نماینده در مجلس ترکیه است طبق قوانین ترکیه به فعالیت خود ادامه می دهد و بر مبنای قوانین تشکیل شده و در دیدار با داوداوغلو از وی خواستم که این حزب را از نظر دور ندارد.
قلچداراوغلو گفت: به گفته نخست وزیر، مهاجمین انتحاری دو نفر بودند که هویت آنان مشخص نشده و هنوز مشخص نیست به کدام سازمان وابسته بودند.
لازم به ذکر است در جریان حمله انتحاری در آنکارا در روز شنبه طبق آمار رسمی 95 نفر جان خود را از دست دادند.

به گفته صلاح الدین دمیرتاش رهبر حزب دمکراتیک خلق ها رقم کشته شدگان در این حادثه برخلاف اعلام مسوولین دولتی بیش از 128 نفر است.

نظر شما