به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا٬ پس از آنکه مجلس با ۱۶۱ رأی موافق، ۵۹ رأی مخالف و ۱۳ رأی ممتنع جزییات طرح برجام را تصویب کرد٬ مهدی کوچک‌زاده به جمع خبرنگاران آمد و گفت: این طرح٬ طرح لاریجانی است و طرح مجلس نیست.

- محمدجواد ظریف پس از ایجاد حاشیه و تجمع حدود ۵۰ نماینده مقابل جایگاه هیات رییسه٬ صحن علنی مجلس را ترک کرد.

- بر اساس این گزارش لاریجانی نیز در صحبت‌هایی تأکید کرد که بررسی طرح برجام عامل شکاف نشود چون یک موضوع ملی است اما کوچک‌زاده به این موضوع اعتراض داشت  و در جمع خبرنگاران اعلام کرد که دیشب آقای لاریجانی پیش وی آمده و گفته کشور تصمیم گرفته طرح باید تصویب شود.

کوچک‌زاده ادامه داد: بنده به آقای لاریجانی گفتم کشور چه مرجع جدیدی است؟ که لاریجانی گفت: «همان که خودت می‌دانی»

- کوچک‌زاده همچنین به محمدرضا باهنر و توصیه وی اشاره کرد و گفت: آقای باهنر هم نزد من آمد و گفت: دیشب آقایان لاریجانی٬ حجازی و شمخانی جلسه داشتند و تصمیم گرفته شد این طرح تصویب شود.

- کوچک‌زاده در واکنش به این مسئله در جمع خبرنگاران با فریاد می‌گفت که همه بدانند این طرح٬ طرح مجلس نیست و طرح لاریجانی و شمخانی و حجازی است.

- حمید رسایی با در دست گرفتن پلاکاردی که روی آن نوشته بود «این قانون‌شکنی رسمی است» فریاد می‌زد «مجلس فرمایشی نیست» و «مجلس شده جای تصمیم‌گیری لاریجانی و شمخانی و حجازی»

- در ادامه حمید رسایی برای بیان تذکری آیین‌نامه‌ای درخواست وقت کرد که لاریجانی گفت اگر در موضوع است٬ می‌توانید تذکر بدهید٬ در غیر این‌صورت نمی‌توانید٬ لطفا در موضوع تذکر بدهید. رسایی در واکنش به لاریجانی گفت: شما صبح کل قانون و آیین‌نامه را زیر پا گذاشتید.

لاریجانی در پاسخ به رسایی گفت: تذکرتان همین بود٬ خیالتان راحت شد؟

رییس مجلس همچنین ادامه داد: جنابعالی در جریان موضوع بودید و می‌دانید باید تابع قواره‌هایمان باشیم.

- یکی از اعضای جبهه پایداری پس از تصویب طرح اجرای برجام در صندلی خود نشست و در حالی که دیگر اعضای این جبهه گرد او حلقه زده بودند، گریست.

نظر شما