به گزارش ایلنا، بهروز کمالوندی در مصاحبه با صداوسیما با اعلام این خبر گفت: با سپری شدن روند قانونی تصویب برجام دردوره ۹۰ روزه، ۲۶ مهر روز تصویب توافق هسته‌ای تلقی می‌شود.

وی در عین حال گفت: اجرای تعهد آنان منوط به انجام اقدامات ماست به نحوی که تعیین زمان لغو تحریم‌ها در اختیار جمهوری اسلامی است.

معاون حقوقی و امور بین الملل سازمان انرژی اتمی در پاسخ به این پرسش که فرایند اجرای تعهدات ما چقدر طول می‌کشد؟ اظهار داشت: حدود دو تا سه ماه زمان می‌برد، چون کارهای مختلفی باید انجام دهیم.

کمالوندی بخشی از تعهدات کشورمان را شامل اقدامات فنی و مرتبط با رآکتور، سانتریفیوژ‌ها و مواد غنی شده و بخش دیگر را اقدامات فنی و حقوقی برشمرد.

وی گفت: در چارچوب اقدامات فنی و حقوقی، اسنادی باید در رابطه با رآکتور امضا شود که انجام آن شامل سه مرحله است که دو مرحله آن انجام شده است و اکنون در حال اجرای مرحله سوم هستیم.

کمالوندی افزود: پس از آن قراردادهای تجاری امضا می‌شود، البته برای امضای این قرارداد‌ها زمان کافی خواهیم داشت اما قبل از آن، سند رسمی که تعهدات و نقشه راه کشور‌ها و مسئولیت هر یک را مشخص می‌کند باید به امضا برسد که درباره آن مذاکره می‌کنیم.

وی گفت: پس از آن اقدامات فنی مانند اقدامات مرتبط با حوزه اراک را آغاز خواهیم کرد و تا چند ماه آینده کارهای اجرایی نیز به اتمام خواهد رسید.

 

نظر شما