پلیس مالزی در شب تاسوعای حسینی به دستور سازمان توسعه اسلامی این کشور موسوم به جاکیم با یورش به حسینیه امام رضا(ع) شهر کوالالامپور پایتخت این کشور جنوب شرق آسیا 14 نفر از شیعیان را بازداشت کرد.

منابع مطلع روز جمعه،  در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، اعلام کردند: پلیس پنجشنبه شب و در شب تاسوعای حسینی یک روز پس از سفر وزیر خارجه عربستان به مالزی، با ورود به حسینیه امام رضا (ع) شهر کوالالامپور که با مجوز فعالیت می کند، 14 نفر از شیعیان را بازداشت و مراسم را با اختلال مواجه کرد. این منابع معتقدند که سازمان توسعه اسلامی مالزی پشت این حمله قرار دارد که منجر به بازداشت تعدادی از شیعیان از جمله محمد کامل زهیری مسئول این حسینیه شد.

پلیس پس از انتقال این افراد به سازمان امور دینی ایالت سلانگور و بازجویی از آنها به طور موقت این شیعیان را آزاد کرد و آنها موظف شدند هفته آینده،  به همراه گروهی دیگر از شیعیان خود را به پلیس معرفی کنند.

این حسینیه پیش از این نیز در چند نوبت مورد حمله پلیس قرار گرفته بود.

این بازداشت ها در حالی صورت گرفت که نجیب تون رزاق نخست وزیر مالزی مهر ماه گذشته در سخنانی نمایشی در سازمان ملل متحد تاکید کرد شیعیان و اهل سنت، دو مسیر متفاوت برای رسیدن به هدفی مشترک را می پیمایند و نباید دشمنی بین آنها باشد.

محققان و تحلیلگران مالزیایی معتقدند جهل و افراطی گری ناشی از وهابیت، مقامات مذهبی مالزی را تحت تاثیر قرار داده و عامل برخی حرکات ضدشیعی در این کشور است.

نظر شما