به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در  مراسم عزاداران حسینی که در ورزشگاه «الرایه» در ضاحیه جنوبی بیروت برگزار شد، با اشاره به اقدام‌های سرکوبگرانه آل خلیفه علیه ملت بحرین و نیز تجاوز نیروهای سعودی به یمن، این جنایات را محکوم کرد.

 وی گفت: در ابتدای جنگ یمن، امام جماعت مسجد الحرام که باید منادی صلح و وفاق و همدلی و وحدت مسلمانان باشد، گفت جنگ ضد یمن، جنگ ضد شیعه است. چرا؟ زیرا آنها می خواهند این جنگ این گونه باشد. خواسته آنها جنگ طایفه ای و مذهبی در یمن است تا بتوانند از جنگجویان و سلاح و تجهیزات کشورهای دیگر استفاده کنند و خود آسیب نبینند. آنها می خواهند در سوریه و عراق و یمن احساسات مسلمانان اهل سنت را برانگیزند و جوانان اهل سنت را به نام جنگ شیعه و سنی به جنگ وادارند

وی با بیان اینکه آمریکا از کشورهایی حمایت می کند که به حقوق بشر هیچ احترامی نمی گذارند، در آنها نه قانون اساسی وجود دارد و نه گردش نخبگان و نه آزادی های حداقلی در بیان. در این کشورها هر کس انتقادی کند به صد و یا هزار ضربه شلاق و یا اعدام محکوم می شود، افزود: جنگهای امروز برای مردمسالاری و اصلاحات و انتخابات و حقوق بشر و توسعه و مبارزه با بی سوادی و بیماری نیست بلکه این جنگ که به فرماندهی آمریکا در حال اجراست با هدف به تسلیم واداشتن کسانی است که با زانو زدن و کرنش کردن در برابر آمریکا مخالفت کردند.

سید حسن نصرالله تاکید کرد: به جهاد خود در مقابله با پروژه تکفیری ادامه می‌دهیم و همانطور که اسرائیل را شکست دادیم، آن را نیز شکست خواهیم داد.

دبیر کل حزب الله گفت:آمریکا از همه ما می خواهد که اسراییل را به عنوان جزئی از منطقه بپذیریم و کسی با اسراییل مقابله و جنگ نکند و کسی در برابر آن مقاومتی از خود نشان دهد و حتی حرفی در مورد شرایط بقاء و ماهیت و وجود آن نزند. هر کس خواسته های آمریکا را گوش نکند و نپذیرد باید برای جنگی هوشمند، متنوع و با شکلهای متفاوت آماده باشد. ممکن است این جنگ، سیاسی یا نظامی یا اقتصادی و امنیتی و رسانه ای و همراه با تحریم و محاصره باشد.

دبیرکل حزب الله لبنان درباره اوضاع داخلی لبنان با اشاره به انتظار برخی طرف ها در این کشور برای پایان یافتن مذاکرات هسته‌ای گفت: به آنها گفتیم که منتظر پایان این مذاکرات نباشید، در وین و یا مناطق دیگر موضوع لبنان و ریاست‌جمهوری و دولت بررسی نخواهد شد.

سید حسن نصرالله خاطرنشان کرد: در نهایت چه شد؟ آیا ایران ما را فروخت .. به هیچ وجه.. رهبر انقلاب و ایرانی‌ها بسیار شرافتمند هستند و دوست و یا هم پیمان خود را برای یک منفعت نمی‌فروشند، بلکه منافع خود را قربانی می کنند.

سید حسن نصرالله در پایان خاطر نشان کرد: ما با خون و اشک های خود به راه امام حسین (ع) ادامه می‌دهیم و از اسلام او حمایت می‌کنیم و با خون او در برابر هر طاغوت و فاسد و اشغالگر پیروز می‌شویم، و دوباره با او تجدید بیعت می‌کنیم.

نظر شما