پس از آنکه حزب حاکم عدالت و توسعه در انتخابات پارلمانی روز یکشنبه ترکیه توانست بار دیگر اکثریت قاطع پارلمانی را به دست آورد نخست وزیر ترکیه از تمامی احزاب سیاسی کشورش خواست تا گردهم آمده و درخصوص یک قانون اساسی جدید به توافق دست یابند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، همزمان با مراسم آتش بازی و شادی هواداران حزب حاکم، احمد داووداوغلو، نخست وزیر ترکیه در بالکن مقر حزب حاکم عدالت و توسعه خطاب به هزاران تن از طرفداران این حزب گفت: من از تمامی احزاب می‌خواهم تا وارد پارلمان شده و یک قانون اساسی جدید ملی مدنی تدوین کنیم.

وی افزود: بیایید با یکدیگر در راستای ترکیه‌ای که در آن درگیری، تنش و دو دستگی جایی ندارد و همه در صلح به یکدیگر احترام گذاشته و یکدیگر را گرامی می‌دارند، همکاری کنیم.

از سوی دیگر رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه گفت: نتایج انتخابات روز یکشنبه نشان داد که ملت انتخاب کرده‌اند تا از محیطی با ثبات و امن حفاظت کنند.

وی در بیانیه‌ای افزود: مهمترین پیام نتیجه این انتخابات خطاب به حزب کارگران کردستان موسوم به پ.ک.ک است مبنی بر اینکه خشونت، تهدید و خونریزی نمی‌تواند با دموکراسی و اجرای قانون همزیستی داشته باشد.

 

 

نظر شما