سازمان ارتباطات ماهواره‌ای عرب (Arabsat) خدمات خود را به شبکه المیادین لبنان قطع کرده است

غسان بن جدو، رئیس هیئت مدیره المیادین تأیید کرد که عرب‌سَت پخش این شبکه را متوقف کرده و از دولت لبنان خواسته است مانع فعالیت این شبکه شود.

وی با اشاره به اینکه اقدامات علیه المیادین حتی قبل از آغاز به کار آن شروع شده بود افزود این اقدام روش خبری و اطلاع رسانی این شبکه را تغییر نخواهد داد.

بن جدو ضمن قدردانی از تعامل وزارت اطلاع رسانی دولت لبنان با موضوع توقف پخش شبکه المیادین گفت وزیر اطلاع رسانی لبنان به وی خبر داده که دولت لبنان کمیسیونی برای بررسی موضوع تشکیل داده است.

وی گفت:«از ما خواستند با موضوع یمن به عنوان یک موضوع انسانی برخورد نکنیم و به موضوع غیرنظامیان و هدف قرار دادن آنان نپردازیم

رئیس شبکه المیادین افزود: «در موضوع فاجعه منا، علی رغم فاجعه آمیز بودن آن، خیلی به آن نپرداختیم

بن جدو تصریح کرد: توقف پخش المیادین نقض آزادی مطبوعاتی و رسانه‌ای محسوب می شود.

برخی گزارش‌ها حاکی است وزیر اطلاع رسانی یک کشور عربی ساعت 2 بامداد روز جمعه برای متوقف کردن پخش المیادین به مقر این شبکه در بیروت آمده بود.

فشار عربستان بر مدیریت ماهواره عرب‌ست برای متوقف کردن پخش شبکه المیادین از زمانی تشدید شد که چندی پیش یکی از میهمانان این شبکه از سوء مدیریت ریاض در فاجعه منا به شدت انتقاد کرد.

شرکت ماهواره‌ای عرب‌ست پیشتر چند نامه به وزارت مخابرات لبنان ارسال کرده و اتخاذ تدابیر مناسب برای مجازات شبکه المیادین را به دلیل رویکرد منتقدانه از کشورهای عربی خواستار شده بود.

منبع:پرس تی وی 

 

نظر شما