وزیر دفاع آمریکا از کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس خواست با تقویت نیروهای زمینی و تشکیل نیروهای ویژه به دنبال مقابله با ایران و داعش باشند و کمتر به خرید تسلیحات پیشرفته فکر کنند.

به گزارش «انتخاب»، اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا در مصاحبه با نشریه آتلانتیک گفت همپیمانان عرب آمریکا کمتر نیازمند خرید سیستم های تسلیحاتی گرانقیمت هستند و بیشتر نیازمند اراده برای نبرد با داعش و ایران در میدان هستند.
به گفته ی اشتون کارتر، ظاهرا برخی از این کشورهای عربی تمایلی برای نبرد موثر با دشمنان خود ندارند. 

اشتون کارتر در صحبت های خود چنین القا کرد که این کشورها ــ شش کشور عضو شورای همکاری خلیج (فارس) و مصرــ بیشتر ترجیح می دهند نیروی هوایی خود را برای مقاصد نمایشی تقویت کنند تا اینکه بخواهند به کار خطرناک مقابله با داعش و ایران بپردازند که مایه اصلی ترس و وحشت برای کشورهای عرب میانه رو محسوب می شوند.

خبرنگار نشریه آتلانتیک نوشت: اشتون کارتر ضمن اشاره به فعالیت های نظامی ایران در کشورهای سوریه، عراق، لبنان و یمن گفت: « اگر به جاهایی نگاه کنید که ایرانی ها می توانند در آنجا اعمال نفوذ کنند، ( می بینید) که آنها در میدان عمل در داخل بازی هستند».

به گفته اشتون کارتر باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در اجلاس کمپ دیوید در ماه مه که کشورهای عضو شورای همکاری خلیج (فارس) شامل عربستان سعودی، امارات عربی متحده، قطر، کویت، بحرین و عمان در آن شرکت داشتند به صورت علنی به این کشورها وعده داد که آمریکا از این کشورها حمایت محکمی خواهد کرد اما رئیس جمهور آمریکا در عین حال به صورت خصوصی از انفعال این کشورها انتقاد کرد و به آنها گفت که او( رئیس جمهور آمریکا) از طرف مردم آمریکا ـــ که از خاورمیانه خسته اند و از آن بیزاری می جویند ـــ تحت هیچ فشاری برای درگیر شدن بیشتر در مناقشات منطقه ای آنها قرار ندارد.

نظر شما