به گزارش خبرگزاری رویترز، پیش از این فردی به نام «عبدالحمید اباعود» 28 ساله و تبعه بلژیکی به عنوان طراح حملات روز جمعه پاریس معرفی شده بود.
همچنین پلیس فرانسه تصور می کرد این فرد در سوریه است اما پس از انجام تحقیقات مشخص شد که وی در منطقه «سن دونی» پاریس مخفی شده و به دنبال آن عملیات پلیس برای بازداشت وی آغاز شد. در نهایت وی در میان کشته شدگان این عملیات بوده است.
در بیانیه دادستان پاریس آمده است: عبدالحمید اباعود به طور رسمی و پس از انگشت نگاری تشخیص هویت شده است. وی در عملیات چهارشنبه پلیس کشته شد. جسد وی در حالی کشف شد که چندین گلوله به او اصابت کرده بود.
پیش از این نیز روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست» به نقل از دو مقام امنیتی ارشد اروپایی گزارش داده بود که فرد مظنون به طراحی حملات جمعه شب گذشته پاریس، در حملات سحرگاه چهارشنبه کماندوهای پلیس فرانسه کشته شده اما مقامات رسمی روز گذشته این موضوع را تایید نکرده بودند.
ماموران تحقیق پلیس فرانسه در پی سرنخ هایی مبنی بر اینکه این تروریست فراری در شمال پاریس مخفی شده و ممکن است در حال طراحی موج جدیدی از خشونت باشد، محل اختفای وی را شناسایی کردند.
بیش از 100 سرباز و نیروی پلیس فرانسه سحرگاه چهارشنبه به آپارتمانی در منطقه سن دونی در شمال پاریس حمله کردند که این عملیات پس از هفت ساعت با کشته شدن 2 تن و بازداشت هفت فرد مظنون پایان یافت.

نظر شما